HBP wybuduje tunel pod Martwą Wisłą

Hiszpańsko-polskie konsorcjum z udziałem Hydrobudowy Polska i innych spółek z Grupy PBG za 720 mln zł netto wykona odcinek Trasy Słowackiego w Gdańsku, w tym budowę tunelu pod Martwą Wisłą.

Hiszpańsko-polskie konsorcjum z udziałem Hydrobudowy Polska i innych spółek z Grupy PBG za 720 mln zł netto wykona odcinek Trasy Słowackiego w Gdańsku, w tym budowę tunelu pod Martwą Wisłą.

Spółka podpisała umowa na realizację IV zadania w ramach powstającej Trasy Słowackiego w Gdańsku, łączącej lotnisko z portem morskim. Zadanie to wykona konsorcjum utworzone przez hiszpańskiego potentata budowlanego Obrascón Huarte Lain razem ze spółkami z Grupy PBG: Hydrobudową Polska, Aprivią, PRG Metro i samym PBG. Zamawiającym jest Gmina Miasta Gdańska, reprezentowana przez spółkę Gdańskie Inwestycje Komunalne.

Wartość zawartego kontraktu wynosi 720 mln zł netto, czyli 885,6 mln zł brutto. Zostanie on zrealizowany w ciągu 36 miesięcy. Hiszpański OHL będzie odpowiedzialny za wykonanie 55 proc. zakresu robót.

Reklama

Podpisana umowa dotyczy kluczowego odcinka Trasy Słowackiego. Będzie on miał długość blisko 2,4 km, przy czym znacząca jego część - prawie 1,4 km - znajdować się będzie w tunelu przebiegającym pod dnem Martwej Wisły. Niemal 1,1 km tunelu zostanie wykonana metodą drążoną przy zastosowaniu technologii TBM (Tunnel Boring Machine). Tunel ten będzie się składać z dwóch tub, każda o średnicy zewnętrznej ponad 12 metrów.

PRG Metro, spółka zależna Hydrobudowy jako pierwsza z powodzeniem wdrożyła na polskim rynku technologię TBM, budując tunel o długości ponad 1,3 km pod Wisłą w Warszawie. Średnica zewnętrzna warszawskiego tunelu to ponad 5,3 metra.

Duże doświadczenie w wykonawstwie projektów tunelowych ma również hiszpański OHL. Tylko w ostatnich latach jego dorobek powiększył się m.in. o realizację tunelu o długości niemal 13,4 km i średnicy zewnętrznej ponad 14 metrów w ramach budowy linii kolejowej w Hiszpanii łączącej Soto del Real z Segowią, jak również budowę tunelu o długości prawie 1 km i średnicy 18 metrów na trasie Calmenar Viejo - Soto del Real.

Zadanie IV Trasy Słowackiego, którego dotyczy podpisana w piątek umowa, obejmuje ponadto m.in. budowę węzła drogowego Marynarki Polskiej w skład którego wchodzą: rondo o średnicy zewnętrznej 130 metrów, 2 tunele pieszo-rowerowe, 2 wiadukty drogowe, 2 wiadukty techniczne dla instalacji, oraz wiadukt tramwajowy.

Hydrobudowa Polska razem z PBG, Aprivią i OHL realizują już tzw. odcinek środkowy Trasy Słowackiego w Gdańsku (zadanie II) o wartości prawie 130 mln zł netto. W tym przypadku to Hydrobudowa Polska pełni rolę lidera konsorcjum.

Sprawdź notowania spółki Hydrobudowa Polska

Hydrobudowa Polska (HBP) jest częścią Grupy PBG, polskiej grupy budowlano-inżynieryjnej, w skład której wchodzą spółki specjalizujące się w: budowie instalacji do przesyłu i magazynowania gazu, ropy i paliw, budownictwie inżynieryjnym z zakresu ochrony środowiska, hydrotechniki, specjalistycznego budownictwa przemysłowego i kubaturowego, budownictwa drogowego oraz energetycznego.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Polskie | Hydrobudowa Polska SA | wisla | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »