Hortico S.A. wypracowało rekordowy zysk w 1 kw. 2014 r.

Hortico S.A., spółka zajmująca się zaopatrzeniem ogrodnictwa, osiągnęła w pierwszym kwartale br. 1425 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 15,5 mln zł. Był to tym samym najlepszy kwartał w ponad 20-letniej historii przedsiębiorstwa.

Hortico S.A., spółka zajmująca się zaopatrzeniem ogrodnictwa, osiągnęła w pierwszym kwartale br. 1425 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 15,5 mln zł. Był to tym samym najlepszy kwartał w ponad 20-letniej historii przedsiębiorstwa.

W analogicznym okresie ub. roku zysk netto Hortico S.A. wyniósł 709 tys. zł, a przychody sięgnęły 11,77 mln zł. Oznacza to, że tegoroczne wyniki finansowe wykazują ponad 100 proc. dynamikę wzrostu zysku netto w ujęciu rdr. Natomiast przychody uległy zwiększeniu o 32 proc. w porównaniu z 1 kw. 2013 r.

- Głównym czynnikiem znaczącej poprawy naszych wyników finansowych w minionym kwartale były przede wszystkim warunki pogodowe oraz lepsze nastroje konsumenckie. Warto także dodać, że istotnie zwiększyliśmy poziom sprzedaży w Zielonym Centrum Galerii Ogrodniczej we Wrocławiu Psarach. Zamierzamy mocno rozwijać tą sieć w kolejnych kwartałach - mówi Paweł Kolasa, prezes zarządu spółki Hortico S.A.

Reklama

Hortico S.A. jest dystrybutorem zajmującym się sprzedażą artykułów ogrodniczych i prowadzi działalność biznesową w dwóch obszarach: "profi" oraz "hobby". W ramach pierwszego z nich spółka zaopatruje w środki produkcji działy specjalne w branży ogrodniczej. Realizowana sprzedaż hurtowa w tym segmencie odbywa się w kraju oraz zagranicą. Z kolei w obszarze "hobby" Hortico prowadzi sprzedaż detaliczną we własnych punktach sprzedażowych oraz sprzedaż hurtową, m.in. dla sklepów, centrów ogrodniczych, kwiaciarni, wykonawców zieleni, a także marketów budowlanych.

Plany strategiczne zakładają rozszerzanie skali oraz terytorialnego obszaru działalności handlowej zarówno w obszarze "profi", jak i "hobby". Obecnie emitent, oprócz hurtowni we Wrocławiu, w Kaliszu i w Lublinie, posiada Galerię Ogrodniczą Zielone Centrum we Wrocławiu, a także kilka sklepów we Wrocławiu i Lublinie. Około 30 proc. udział w sprzedaży spółki stanowi eksport, głównie do Rosji oraz na Białoruś i Ukrainę.

- Naszym głównym celem na ten rok jest projekt budowy sieci sklepów Galerii Ogrodniczych Zielone Centrum oraz rozwój części "profi" i "hobby" poprzez akwizycje. Ciężko w tej chwili prognozować nasze tempo wzrostu, bowiem nie wiemy, co będzie się działo w dalszej części roku z eksportem do Rosji, na Ukrainę i Białoruś. Na razie jest on znacznie słabszy, a mimo to sprzedaż i wyniki finansowe spółki są lepsze. Eksport zwykł się ożywiać w niektórych latach później, więc nie wykluczamy, że może tak być i w tym roku. Wówczas nasza dynamika wzrostu może być utrzymana nawet bez uwzględniania efektów planowanych akwizycji - dodaje Kolasa.

Hortico S.A. istnieje jako przedsiębiorstwo od 1991 r. i zajmuje się zaopatrzeniem ogrodnictwa. Spółka jest dystrybutorem większości najważniejszych producentów środków do produkcji ogrodniczej. Jej klientami są profesjonalni producenci oraz centra i sklepy ogrodnicze.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: HORTICO
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »