Hotele Grupy Orbis z certyfikatami ISO 14001

W wyniku pozytywnego zakończenia audytów w hotelach Novotel i ibis w Polsce, wybrane obiekty tych marek otrzymały międzynarodowe certyfikaty ISO 14001. Trzy hotele Novotel oraz dwanaście hoteli ibis może od teraz pochwalić się spełnianiem najwyższych standardów w zakresie ochrony środowiska.

W wyniku pozytywnego zakończenia audytów w hotelach Novotel i ibis w Polsce, wybrane obiekty tych marek otrzymały międzynarodowe certyfikaty ISO 14001. Trzy hotele Novotel oraz dwanaście hoteli ibis może od teraz pochwalić się spełnianiem najwyższych standardów w zakresie ochrony środowiska.

W dniach od 28 maja do 13 czerwca br. w hotelach Novotel i ibis w Polsce odbywały się zewnętrzne audyty systemu ISO 14001 przeprowadzone przez Bureau Veritas Certification. Ta najbardziej rozpoznawana na świecie norma, ustanowiona przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną, określa wymagania dotyczące systemu zarządzania środowiskowego.

Polityka hoteli Novotel i ibis bardzo precyzyjnie określa ich zobowiązania w zakresie przestrzegania przepisów lokalnego prawa, zapobiegania zanieczyszczeniom, optymalizacji zużycia wody i energii, racjonalnej gospodarki odpadami oraz zakupu ekologicznych produktów. Poprzez swoje działania, a także realizację wyznaczonych celów hotele dążą do ciągłej poprawy wyników środowiskowych. Obiekty, które posiadają certyfikat ISO 14001 poddawane są regularnym kontrolom w celu zapewnienia zgodności z wymaganiami normy.

Reklama

W wyniku audytu w tym roku wszystkie zgłoszone hotele, pozytywnie przeszły proces weryfikacji.

W ten sposób od 2014 roku, 12. obiektów ibis w Polsce może pochwalić się uzyskaniem obu certyfikatów ISO 9001 i ISO 14001, potwierdzając tym samym profesjonalizm marki, wysoką jakość usług i dbałość o środowisko. Natomiast Novotel Kraków Centrum, Novotel Katowice Centrum i Novotel Warszawa Airport, jako pierwsze hotele tej marki otrzymały certyfikat systemu zarządzania środowiskowego.

- W ubiegłym roku rozpoczęliśmy proces wdrażania systemów zarządzania środowiskowego w naszych hotelach, uzyskując certyfikat ISO 14001 dla dwóch pierwszych hoteli ibis w Polsce. Cieszymy się,

że kolejne obiekty spełniają rygorystyczne kryteria i pozytywnie przechodzą weryfikację zgodności z tymi wymaganiami. Otrzymanie certyfikatu świadczy o skutecznej realizacji przez Grupę Hotelową Orbis światowego programu zrównoważonego rozwoju - PLANET 21, istotnie wzmacniając przez to reputację zarządzanych przez nas marek ibis i Novotel - podsumowała Alicja Marat - Kierownik ds. Jakości i Certyfikacji w Grupie Hotelowej Orbis.

PLANET 21 zawiera 21 zobowiązań i tyle samo celów, które zostaną zrealizowane do 2015 r., wśród nich są m.in. redukcja zużycia wody i energii czy szkolenia dla pracowników w zakresie zwalczania chorób cywilizacyjnych. PLANET 21 obejmuje także program informowania gości i zachęcania ich do czynnego uczestnictwa w różnego typu działaniach dla dobra środowiska. Począwszy od dokonywania rezerwacji, przez pobyt w hotelu, aż po obsługę w restauracji, do gości kierowane są różnorodne komunikaty edukacyjne, zachęcające do aktywnego udziału w akcjach prowadzonych przez hotel.

Novotel to sieć hoteli średniej kategorii (segment "mid-scale") funkcjonujących pod tą marką w Grupie Accor. Stały, wysoki standard usług w hotelach Novotel zapewnia dobre samopoczucie osobom podróżującym służbowo, jak i prywatnie: przestronne pokoje o modułowej aranżacji przestrzeni, zrównoważone menu dostępne 24 godziny na dobę, doskonałe zaplecze konferencyjne, uprzejmy personel, obszary wydzielone specjalnie dla dzieci i odmładzające zabiegi w salonach odnowy biologicznej. W ramach PLANET 21, programu zrównoważonego rozwoju realizowanego w Grupie Accor, Novotel zobowiązuje się do dbałości o ludzi i planetę. Aby sprostać aktualnym wyzwaniom ochrony środowiska i społecznym, marka zdecydowała się wdrożyć światowej sławy standard zarządzania środowiskiem - ISO 14001. Sieć Novotel oferuje blisko 400 hoteli i kurortów w 60 krajach, położonych w dużych miastach, centrach biznesu i atrakcyjnych miejscowościach turystycznych.

Ibis rozwija się zgodnie ze strategią dynamizowania marek hoteli ekonomicznych, należących do Grupy Accor, wiodącego ogólnoświatowego lidera branży hotelarskiej w 92 krajach, operatora ponad 4400 hoteli. Najważniejsze innowacje obejmują nowe łóżka hotelowe oraz nową aranżację powierzchni ogólnodostępnej odzwierciedlające wartości charakteryzujące markę: wysoki poziom usług, najwyższy komfort i efektywność. ibis jest pierwszą siecią hoteli, która uzyskała certyfikat ISO 9001 będący potwierdzeniem jej profesjonalizmu i rzetelności (certyfikacja objęła 84% całej sieci). Ponad jedna trzecia całej sieci ibis posiada także certyfikat ISO 14001, potwierdzający środowiskowe zaangażowanie marki. Powstała w roku 1974 sieć ibis jest europejskim liderem i czwartą pod względem wielkości siecią hoteli kategorii ekonomicznej na świecie, z ponad 983 hotelami oferującymi łącznie 121.004 pokoi w 58 krajach.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce, oferująca 11 600 pokoi w 62 obiektach zlokalizowanych w 30 miastach w Polsce oraz w 4 hotelach w Krajach Bałtyckich. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget, a także Orbis Hotels. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

Strategicznym inwestorem Orbisu jest Accor, wiodący na świecie operator hotelowy, który oferuje swoim gościom oraz partnerom biznesowym wiedzę oraz doświadczenie operatora hoteli i franczyzodawcy (HotelServices), a także właściciela hoteli i inwestora (HotelInvest). Celem ich działania jest zapewnienie długoterminowego i harmonijnego rozwoju Grupy Accor w interesie jej interesariuszy.

Accor oferuje swoje usługi biznesmenom i turystom w 92 krajach, w których dysponuje 3 600 hotelami z 460 000 pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych gwarantuje zróżnicowaną ofertę - od luksusowych hoteli Sofitel, Pullman, MGallery oraz Grand Mercure, przez hotele średniej kategorii pod marką Novotel, Suite Novotel, Mercure oraz Adagio aż po hotele ekonomiczne: ibis, ibis Styles, ibis budget oraz hotelF1. Grupa Accor stworzyła efektywny system narzędzi cyfrowych, do których należą - portal rezerwacyjny accorhotels.com, strony internetowe poszczególnych marek hotelowych oraz program lojalnościowy Le Club Accorhotels.

Accor, jako wiodąca na świecie szkoła hotelarstwa, jest zaangażowany w rozwój talentów swoich 170 000 pracowników hoteli, działających pod markami Accor. Są oni, na co dzień ambasadorami kultury obsługi oraz innowacyjności, które zapewniają rozwój Grupy w okresie ponad 45 lat jej istnienia.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »