IBM na czele dostawców usług outsourcingowych
Dział Usług IBM Polska - IBM Global Services osiągnął w 2001 najlepsze wyniki finansowe wśród dostawców usług outsourcingowych IT. IBM Global Services stanął na czele polskich firm świadczących usługi otusourcingu i przetwarzania danych według wiodących rankingów branży teleinformatycznej - TOP200 Computerworld i Teleinfo 500.
IBM jest od wielu lat światowym liderem outsourcingu IT i partnerem tak uznanych firm jak: Mitsubishi T&BC, Bank of Scotland, Novartis czy Prudential. Zarządzane przez IBM 175 centrów obliczeniowych zlokalizowanych na całym świecie wyposażonych jest łącznie w ponad 300 000 MIPS'ów.
Centrum Komputerowe IBM Polska jest częścią globalnej infrastruktury obliczeniowej IBM. Jego wyposażenie stanowią najnowszej generacji skalowalne serwery korporacyjne oraz urządzenia sieciowe i telekomunikacyjne pracujące w konfiguracjach zapewniających utrzymanie ciągłości przetwarzania i komunikacji nawet w przypadku poważnych awarii. Zespół pięćdziesięciu wysoko wykwalifikowanych specjalistów jest przygotowany zarówno do sprawnej obsługi systemów informatycznych, jak i zrozumienia potrzeb biznesowych klienta.
Usługi świadczone przez IBM poparte są długoletnią praktyką i wypracowanymi procesami i procedurami w dziedzinie prowadzenia Centrów Komputerowych, świadczenia usług outsourcingowych, zapewniania bezpieczeństwa i ciągłości przetwarzania w ośrodkach obliczeniowych.
W ramach oferty outsourcingu IBM świadczy również usługi administrowania systemami i aplikacjami, zarządzania siecią rozległą (WAN) i siecią lokalną (LAN), zarządzania stacjami roboczymi i serwerami lokalnymi.
Outsourcing jest usługą znajdującą uznanie wśród firm, które poszukują metod uzyskania przewagi konkurencyjnej poprzez zwiększenie efektywnościach funkcjonowania IT. Pozwala skoncentrować się na działalności podstawowej i świadomie zarządzać procesami biznesowymi.
Nowoczesne systemy IT cechują się wysoką złożonością, a ich obsługa wymaga głębokiej wiedzy specjalistycznej. Firmy stają wobec dylematu inwestowania w infrastrukturę IT i kształcenia własnych specjalistów lub zlecenia dostarczenia usług wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej.
Outsourcing pozwala przekierować środki inwestycyjne do działalności podstawowej, uwolnić kapitał zamrożony w środkach trwałych, uzyskać dostęp do nowoczesnej technologii i specjalistów, zoptymalizować wielkość wydatków na IT w długich okresach.
W dalszej perspektywie pozwala podnieść jakość zarządzania firmą, poprawić profil finansowy, zwiększyć jej konkurencyjność oraz wartość dostarczoną udziałowcom.