Idea Bank: Podwójnie zaksięgowane transakcje

W Idea Banku w wyniku błędu technicznego część klientów miała podwójnie zaksięgowane transakcje kartowe z ostatnich 2-3 dni. Bank poinformował, że awaria została usunięta, a klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków.

19 listopada 2019 r. w wyniku błędu systemowego zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 roku - czytamy w komunikacie na swoim profilu w Facebooku.

Jak podaje, przyczyna błędu została zdiagnozowana, aktualnie bank pracuje nad jej jak najszybszym rozwiązaniem, a sam błąd został już 19 listopada zgłoszony do dostawcy systemu bankowego.

- Wszystkie przypadki podwójnego księgowania zostaną usunięte z systemu dzisiaj do końca dnia - zostaną wprowadzone korekty błędnych transakcji na rachunkach klientów. W następnych dniach bank będzie dokonywał korekt ewentualnych konsekwencji błędu, np. naliczonych nienależnie odsetek od debetu. Klienci, którzy zauważyli nieprawidłowość na swoich kontach nie muszą dokonywać żadnych zgłoszeń - zwrot środków zostanie dokonany automatycznie.

Reklama

- Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę sms-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych- dodano na końcu informacji.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

-------------

Idea Bank usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowanie transakcji

Idea Bank usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowanie transakcji płatniczych, a klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków - poinformowało w środę po południu w komunikacie biuro prasowe banku.

Jak poinformowano, korygującą operację przeprowadzono automatycznie, nie były więc wymagane żadne działania ze strony klientów.

Zaznaczono też, że w najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji.

Bank w wydanym przed południem oświadczeniu przyznał, że "19 listopada 2019 r. w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r." Zaznaczono, że nieprawidłowe rozliczenia mogą również dotyczyć nielicznych transakcji z 15 listopada 2019.

(PAP)

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »