IMS zapowiada prognozę

IMS S.A., lider rynku marketingu sensorycznego, zanotował w I kwartale 2016 r. 9,02 mln zł skonsolidowanych przychodów. Wynik EBITDA wyniósł 2,33 mln zł a zysk netto 1,23 mln zł. Zarząd pozytywnie ocenia zwłaszcza tempo pozyskiwania lokalizacji abonamentowych i zapowiada publikację prognozy.

IMS S.A., lider rynku marketingu sensorycznego, zanotował w I kwartale 2016 r. 9,02 mln zł skonsolidowanych przychodów. Wynik EBITDA wyniósł 2,33 mln zł a zysk netto 1,23 mln zł. Zarząd pozytywnie ocenia zwłaszcza tempo pozyskiwania lokalizacji abonamentowych i zapowiada publikację prognozy.

"Do końca maja przedstawimy prognozę na cały rok. Chcemy też pokazać inwestorom jak widzimy wybrane wskaźniki IMS w dłuższej perspektywie" - powiedział prezes Michał Kornacki.

Wzrost kosztów w I kwartale wynika z realizowanej strategii zakładającej zwiększanie zespołów sprzedażowych i IT, oraz zwiększonych wydatków marketingowych - łącznie w I kwartale 2016 o 335 tys. zł wyższych niż w I kwartale 2015.

Od strony operacyjnej, IMS z sukcesem realizuje strategię polegającą na szybkim zwiększaniu liczby obsługiwanych lokalizacji abonamentowych. W I kwartale generowały one ponad połowę przychodów Grupy (dokładnie 51%).

Reklama

"Rozwój w zakresie lokalizacji abonamentowych jest podstawą naszej strategii. Umowy tego typu zapewniają nam stabilne i pewne przychody. Dlatego cieszy, że ten segment działalności rozwija się tak dobrze" - zaznaczył wiceprezes Piotr Bielawski.

Na koniec I kwartału IMS obsługiwał w modelu abonamentowym już 10.692 lokalizacji, czyli o 19% więcej niż przed rokiem. Liczba lokalizacji, w których spółka świadczy usługi audio i wideo wzrosła o 16% do 8.663. Dynamicznie rozwijają się usługi aroma - liczba lokalizacji wzrosła tutaj o 32% do 1.538.

W I kwartale wzrosły koszty działalności operacyjnej. To efekt wzmacniania spółki kompetencji i zasobów ludzkich Grupy, co ma się przełożyć na szybszy rozwój w kolejnych latach.

"Chcemy maksymalnie wykorzystać korzystną sytuację rynkową i nasze kompetencje. Wzmacniamy organizację o wysokiej klasy specjalistów, będziemy także intensyfikować działania komunikacyjno - marketingowe. Dla nas to inwestycja niezbędna, żeby rosnąć jeszcze szybciej zarówno na rynku polskim, jak i europejskim" - podkreślił Piotr Bielawski.

IMS S.A. - to działający do 16 lat w Polsce i Europie lider rynku wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego. Działając w segmencie mediów i nowoczesnych technologii wykorzystuje techniki umożliwiające skuteczne, efektywne biznesowo kreowanie nastroju korzystnie wpływając na komfort zakupów i na zachowanie klientów. IMS obecnie to grupa firm.

oprMZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »