InBook SA znacząco poprawia wyniki finansowe w 2018 r.

InBook S.A., spółka notowana na rynku NewConnect od listopada 2008 r., działająca w branży e-commerce, osiągnęła ponad 90 tys. zł zysku netto w 2018 r., a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 4969 tys. zł. Emitent koncentruje się na rozbudowie oferty o produkty, które pozwalają generować wyższe marże.

InBook S.A., spółka notowana na rynku NewConnect od listopada 2008 r., działająca w branży e-commerce, osiągnęła ponad 90 tys. zł zysku netto w 2018 r., a jej przychody netto ze sprzedaży wyniosły 4969 tys. zł. Emitent koncentruje się na rozbudowie oferty o produkty, które pozwalają generować wyższe marże.

Spółka wypracowała w IV kw. 2018 r. zysk netto w wysokości 151 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży sięgających 1924 tys. zł. W analogicznym okresie 2017 r. InBook SA zanotowała 108 tys. zł zysku netto, a jej przychody netto ze sprzedaży ukształtowały się na poziomie 1995 tys. zł, co świadczy o wyraźnej poprawie rentowności w ostatnim kwartale ub. roku. W całym 2018 r. emitent osiągnął ponad 90 tys. zł zysku netto wobec 34 tys. zł rok wcześniej. Spółka bardzo dobrze wykorzystała ostatni kwartał roku, który należy do najważniejszych okresów sprzedażowych w jej branży zwiększając zapasy towarowe oraz prowadząc wzmożoną ilość akcji marketingowych. Zarząd InBook SA jest bardzo zadowolony z efektów prowadzonych działań rozwojowych, które przełożyły się na wyraźny wzrost wypracowanego zysku.

Reklama

- Wynik wypracowany w ostatnim kwartale jest najlepszym w ciągu ostatnich lat. Jest to efekt zmiany sposobu działania firmy i położenia nacisku na wzrost rentowności. Samo zwiększenie rentowności to zasługa analizy oraz większej selektywności sprzedawanych produktów. Zarząd przedstawił bieżącą sytuację Radzie Nadzorczej i wspólnie podjęta została decyzja, że spółka będzie ograniczać sprzedaż produktów, na których zysk jest stosunkowo niski. Ograniczy to koszty obsługi i reklamy, a środki pieniężne oraz praca pracowników zostaną przekierowane na produkty generujące większe marże. Produktami z wyższymi marżami niż te występujące przy książkach są bez wątpienia zegarki, których sprzedaż jest dla spółki ważną gałęzią. W kolejnych miesiącach spółka zamierza zwiększać swoją ofertę zegarkową podejmując współpracę z nowymi kontrahentami w celu sprzedaży nowych marek." - wyjaśnia Jakub Dębski, prezes zarządu spółki InBook SA.

Spółka prowadzi stały monitoring sprzedawanych produktów pod kątem osiąganych marży, aby móc cały czas zwiększać liczbę produktów z wyższymi marżami i równocześnie zmniejszać sprzedaż produktów niskomarżowych. Obecnie priorytetem emitenta nie jest liczba zamówień i konkurowanie na rynku za wszelką cenę, ale ich finansowe przełożenie na rentowność. W ten sposób InBook SA zamierza efektywniej wykorzystać posiadane zasoby kapitałowe oraz ludzkie. Spółka stale rozbudowuje ofertę sprzedawanych zegarków i w IV kw. 2018 r. trafiły do niej zegarki marki Sekonda, będące aktualnie najlepiej sprzedającą się marką w Wielkiej Brytanii. Emitent prowadzi rozmowy z kolejnym dystrybutorem zegarków i liczy, że wkrótce w jego ofercie pojawią się nowe marki.

- Tak jak wspomniałem wcześniej zegarki bez wątpienia wpisują się w te działania. Są to produkty sprzedawane w naszych sklepach już dość długo, jednak w ostatnich dwóch-trzech latach podjęliśmy wiele działań by zwiększyć sprzedaż w tym segmencie. Obecnie widać tego pierwsze efekty, które nas cieszą, ale wiemy że przed nami jeszcze daleka droga i można zrobić w tej dziedzinie znacznie więcej. Dlatego m.in. na tym asortymencie będziemy się mocniej skupiać, jednocześnie rozglądając się za innymi produktami, które mogłyby w przyszłości wejść do sprzedaży. Spółka prowadzi działalność w bardzo bezpiecznym modelu - nie finansuje swojej działalności długiem oprocentowanym. Z własnych środków sukcesywnie zwiększana jest oferta handlowa. Trwa też proces pozyskiwania nowych klientów w oparciu o nowoczesne narzędzia informatyczne oraz współpracę z renomowanymi agencjami wspomagającymi działania marketingowe - dodaje Dębski.

W grudniu 2018 r. zarząd InBook SA przyjął 3 możliwe kierunki rozwoju. Pierwszym z nich jest dokapitalizowanie spółki w celu zwiększenia stanów magazynowych i tym samym wolumenu obrotu oraz realizacji większości dostaw w terminie 24h w dziale książkowym, przy jednoczesnym organicznym rozwoju innych grup towarowych. Drugim możliwym kierunkiem rozwoju jest konsolidacja rynku książki, polegająca na poszukiwaniu rentownych przedsiębiorstw celem przejęcia. Ostatni z kierunków rozwoju zakłada skoncentrowanie działalności na sprzedaży realizowanej w dziale zegarków przy jednoczesnym wydzieleniu zorganizowanej części przedsiębiorstwa w postaci działu książkowego do spółki zależnej bądź jego sprzedaży podmiotowi zewnętrznemu.

- Nie chciałbym w tym momencie mówić o konkretnym rozwiązaniu, gdyż takiego jeszcze nie wypracowaliśmy. Trwają obecnie prace, które mam nadzieję w niedalekiej przyszłości przyniosą efekty i będziemy mogli wybrać dalszą drogę, którą pójdziemy w następnych miesiącach i latach - zakończył prezes Dębski.

Spółka InBook SA działa w branży e-commerce, a jej główne źródło przychodów stanowi sprzedaż towarów za pośrednictwem prowadzonych przez nią serwisów internetowych. Największym akcjonariuszem spółki jest obecnie fundusz kapitałowy ABS Investment SA.

Interia, opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: INBOOK
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »