Infovide-Matrix: debiut w styczniu

Spółka Infovide-Matrix, która w styczniu zadebiutuje na GPW, większość pieniędzy z emisji przeznaczy na kupno nie więcej niż pięciu niszowych firm. Spółka chce zwiększać przychody z eksportu rozszerzając działalność na kraje regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Spółka Infovide-Matrix, która w styczniu zadebiutuje na GPW, większość pieniędzy z emisji przeznaczy na kupno nie więcej niż pięciu niszowych firm. Spółka chce zwiększać przychody z eksportu rozszerzając działalność na kraje regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

- Spółek, które przejmiemy będzie kilka, być może trzy, nie więcej niż pięć. Będą to małe i średnie spółki oraz zespoły kompetencyjne specjalizujące się w specjalistycznych usługach konsultingu technologicznego oraz biznesowego - powiedział prezes zarządzający Infovide-Matrix Jacek Królik.

- Podstawowe warunki, jakie muszą spełniać firmy, którymi jesteśmy zainteresowani to unikalność i komplementarność oferty, muszą one poszerzyć zakres naszych usług i rynki, na których działamy - dodał prezes informatycznej firmy Marek Kobiałka.

Reklama

Infovide-Matrix zainteresowany jest obejmowaniem pakietów kontrolnych w przejmowanych podmiotach z opcją objęcia docelowo 100 proc. kapitału.

Według informacji podanych w prospekcie emisyjnym w pierwszym kwartale 2007 roku spółka zamierza prowadzić rozmowy z zarządami i akcjonariuszami/udziałowcami spółek w sprawie warunków zakupu ich akcji/udziałów. W drugim kwartale zamierza prowadzić due dilligence oraz badania finansowe i prawne podmiotów. Z kolei w trzecim i czwartym kwartale 2007 roku dojdzie do podpisywania umów i realizacji inwestycji.

Oprócz przejęć zewnętrznych podmiotów, informatyczna firma stawia też na wzrost organiczny, którego jednym z przejawów ma być zwiększenie aktywności zagranicznej. Obecnie firma obecna jest na Ukrainie przez spółkę zależną IMX.

- Nasza obecność na Ukrainie jest tylko pomostem i polem zbierania doświadczeń przed wejściem na kolejne rynki. Interesuje nas cały region Europy Środkowo-Wschodniej - powiedział Kobiałka.

Celem strategicznym spółki jest zwiększenie do 2010 roku przychodów z tytułu eksportu usług do 10 proc. z 5 proc. planowanych na 2006 rok.

Efekty synergii między Invofide i Matrix, planowane akwizycje oraz wzrost organiczny mają przyśpieszyć wzrost wyników spółki.

- Chcemy się dynamicznie rozwijać. Dzięki efektom planowanych działań nastąpi przyspieszenie wzrostu Infovide-Matrix w przyszłym roku - powiedział Kobiałka, zapytany czy w 2007 roku należy spodziewać się wyższej dynamiki poprawy wyników spółki, niż prognozowana na 2006 rok.

Dodał, że prawdopodobnie w pierwszym kwartale spółka poda prognozy na 2007 rok.

Planowany zysk netto Infovide-Matrix ma wynieść w 2006 roku 15,9 mln zł, a przychody 183,2 mln zł. W 2005 roku Infovide-Matrix wypracowały łącznie 13,1 mln zł zysku netto i 154,2 mln zł przychodów.

Infovide-Matrix zamierza pozyskać z emisji 1,3 mln nowych akcji serii G około 30,5 mln zł, przy założeniu objęcia przez inwestorów wszystkich oferowanych akcji i cenie emisyjnej równej cenie maksymalnej - 25 zł.

W transzy inwestorów instytucjonalnych Infovide-Matrix zaoferuje 1 mln akcji serii G, a w ramach transzy otwartej - 300 tys. walorów. Składanie deklaracji nabycia akcji rozpocznie się 15 grudnia i potrwa do 18 grudnia. Zapisy na oferowane przez spółkę akcje będą przyjmowane od 20 do 27 grudnia 2006 roku. Debiut na GPW spółka planuje w styczniu 2007 roku.

Szczegóły oferty akcji serii G

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: GPW | debiut
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »