INTERIA.PL coraz bliżej rentowności
INTERIA.PL znacząco poprawiła swoje wyniki finansowe, wynika z ogłoszonego 4 listopada 2002 r. raportu za III kwartał bieżącego roku.
Pomimo dekoniunktury na rynku reklamowym przychody spółki utrzymały się na prawie niezmienionym poziomie. Znaczącą poprawę, będącą efektem przeprowadzonej restrukturyzacji i zmiany modelu biznesowego spółki, zauważyć można natomiast na poziomie zysków i strat.
Pomimo wzrostu udziału amortyzacji w kosztach działalności spółki (wzrost o blisko 80% w stosunku do III kw. 2001 r.) i zmniejszenia się przychodów finansowych (spadek o blisko 90% w stosunku do III kw. 2001 r.) poprawie uległa zarówno strata operacyjna, jak i strata netto. Strata operacyjna zmniejszyła się z 3 649 tys. zł w III kwartale 2001 r. do 2 220 tys. zł w III kwartale bieżącego roku. Strata netto w analogicznych okresach wyniosła odpowiednio 2 988 tys. zł i 2 135 tys. zł.
"Największy progres widać jednak na poziomie wskaźnika EBITDA, który - ze względu na sposób jego obliczania - w największym stopniu oddaje operacyjną efektywność prowadzonej działalności, gdyż obrazuje wyniki spółki bez obciążającego koszty narzutu amortyzacji - komentuje wyniki Prezes Zarządu, Tomasz Jażdżyński. - W stosunku do III kwartału ubiegłego roku strata na tym poziomie zmniejszyła się ponad czterokrotnie, z 2 768 tys. zł do 649 tys. w roku bieżącym".
Poprawa wyników INTERIA.PL jest efektem zarówno zakończonej w II kwartale restrukturyzacji, jak i stosowanej z powodzeniem dywersyfikacji źródeł przychodów portalu. Restrukturyzacja, która znacząco obniżyła koszty prowadzonej działalności (w tym koszty osobowe o ok. 45%), nie zatrzymała procesu umacniania pozycji rynkowej portalu. INTERIA.PL zajmuje 3. pozycję we wszystkich liczących się na rynku rankingach, utrzymując znaczącą przewagę nad kolejnymi konkurentami i zbliżając się jednocześnie do pierwszych miejsc rankingu. INTERIA.PL jako jedyny z polskich portali polepszył wszystkie wskaźniki oglądalności ujęte w badaniu NetTrack instytutu SMG/KRC.
"Począwszy od III kwartału pozareklamowe źródła przychodów, takie jak płatne usługi komunikacyjne i rozrywkowe, zaczęły stanowić znaczący udział w ogólnych przychodach. Utrzymanie pozycji na rynku reklamowym i powodzenie nowych przedsięwzięć pozwala nam z równym optymizmem oczekiwać wyników za IV kwartał." - podsumowuje Tomasz Jażdżyński.