Interia rzuca wyzwanie Onetowi

Interia.pl, trzeci pod względem popularności portal w Polsce, chce pobić Onet.pl pod względem zarobków ze sprzedaży plików z muzyką. W walce o rynek pomóc ma portalowi powiększenie bazy utworów do 100 tys. dzięki współpracy ze światowym potentatem Warner Music.

Interia.pl, trzeci pod względem popularności portal w Polsce, chce pobić Onet.pl pod względem zarobków ze sprzedaży plików z muzyką. W walce o rynek pomóc ma portalowi powiększenie bazy utworów do 100 tys. dzięki współpracy ze światowym potentatem Warner Music.

Boom na pliki z muzyką kupowane na stronach WWW dociera do Polski. Obok najpopularniejszego polskiego portalu Onet.pl, do gry o zyski z tej formy dystrybucji mocno wchodzi kolejny gracz. Trzeci pod względem popularności portal w Polsce Interia.pl podpisał niedawno umowę ze światowym gigantem wytwórnią Warner Music, rozszerzając bazę dostępnych w swoim sklepie z muzyką Melo.pl utworów do 100 tys. plików.

To efekt coraz większej popularności tej formy sprzedaży na świecie. W ubiegłym roku wartość muzyki kupowanej w internecie wyniosła 1,1 mld dolarów. Dane raportu IFPI Digital Music Report 2006 zaskakują tym bardziej, gdy weźmie się pod uwagę, że w 2004 roku wartość sprzedaży wyniosła zaledwie 380 mln dolarów. Użytkownicy pobrali ze stron WWW 420 mln utworów, a wartość ich sprzedaży stanowi dziś około 6 proc. zysku firm fonograficznych.

Reklama

Jak jest w Polsce? Ani Onet, ani Interia nie chcą podać przychodów ze sprzedaży e-muzyki w minionym roku, zasłaniając się obecnością na giełdzie. Nie chce tego zrobić także Soho.pl, trzeci gracz oferujący pliki z muzyką. Według naszych informacji, przychody wszystkich portali oferujących pliki z muzyką nie przekraczają jednak rocznie 0,5 mln zł.

Pod względem liczby dostępnych utworów wygrywa na razie Onet.pl. W jego sklepie OnetPlayer znajduje się 800 tys. utworów. Jednak konkurenci zwracają uwagę, że duża ich część to pliki z piosenkami zespołów niszowych, choćby takiego gatunku jak muzyka folk. Interia dysponuje 100 tys. plików, z czego ogromna część to nowości Warner Music. Trzeci działający na tym rynku Soho.pl oferuje blisko 8 tys. utworów - większość to pliki polskich wykonawców.

- Dążymy do tego, aby mieć najlepszą ofertę w Polsce - mówi Mariusz Kuziak z Interii.

Przyznaje, że portal prowadzi obecnie rozmowy z takimi światowymi potentatami jak BMG, Pomation EMI, Sony Music.

- Chcemy mieć u siebie także utwory tych wytwórni - mówi Mariusz Kuziak.

Ale konkurenci nie śpią. Onet.pl doskonale zdaje sobie sprawę z zagrożenia, jakie niesie rozbudowa serwisu Interii i dlatego też udoskonalą swój sklep z muzyką.

- W najbliższym czasie w serwisie OnetPlejer zostanie wprowadzony nowy, udoskonalony program służący do korzystania z serwisu. Łatwiej będzie zarządzać swoimi plikami muzycznymi, tworzyć listy ulubionych piosenek, zapamiętywać swoje ustawienia i ściągać muzykę na komputer - mówi Piotr Tchórzewski z Onet.pl.

Portale inwestują i starają się poprawiać swoją ofertę, bo widzą w sprzedaży muzyki w sieci dobry biznes w przyszłości. I to mimo że na razie, jak mówią niektórzy, nie ma z tego dużych pieniędzy.

- Trendy światowe pokazują jednak, że to się zmieni. Świadczy też o tym dynamika wzrostu przychodów. Mogę jedynie powiedzieć, że nasze przychody ze sprzedaży plików rosną o 100 procent rocznie - mówi Radek Samoszuk z Soho.pl.

Michał Fura

Gazeta Prawna
Dowiedz się więcej na temat: wyzwanie | pliki | wyzwania | onet | INTERIA | 100 | Onet.pl | portal
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »