INTERSPORT faworytem branży
INTERSPORT Polska, wiodący podmiot na rynku sprzedaży detalicznej sprzętu sportowego odnotowała w II kwartale 2008 roku wyjątkowy wzrost przychodów ze sprzedaży - o 48% w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku.
Przychody netto ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 39 300 tys. zł w porównaniu do 26 553 tys. zł w II kwartału 2007 roku. II kwartał w branży artykułów sportowych charakteryzuje się spadkiem obrotów, jest to specyfika tej branży. Wiedząc o tym, INTERSPORT wprowadził nowe działania, które w zamyśle miały zapobiec spadkowi obrotów, co przyniosło znakomite efekty. W poprawieniu tegorocznego wyniku pomogły spółce wspólne akcje sprzedażowe ze znanymi markami (Puma, Adidas, Nike, Reebok) oraz promujące piłkę nożną (INTERSOCCER) i bieganie (INTERRUN). INTERSPORT wykorzystał także potencjał Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej - Euro 2008, był jedynym w Polsce licencjonowanym przez UEFA przedstawicielem handlowym odpowiadającym za sprzedaż produktów Euro 2008.
Zysk brutto ze sprzedaży w II kwartale 2008 roku wzrósł o 58% do wartości 15 563 tys. zł w porównaniu do 9 875 tys. zł w 2007 roku. Marża procentowa ze sprzedaży wzrosła o 2.4 p.p. z poziomu 37,2% w II kwartale 2007 roku do 39,6% w II kwartale 2008 roku.
Spółka odnotowała równomierny wzrost sprzedaży we wszystkich grupach towarowych w stosunku do analogicznego okresu roku 2007, największe wzrosty sprzedaży odnotowano wśród artykułów związanych z piłką nożną i bieganiem, co było zgodne z polityką marketingową firmy.
Spółka w II kwartale poprawiła także wynik finansowy o 13% w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku, osiągając mniejszą stratę finansową - strata brutto wyniosła 972 tys. zł (poprzednio strata 1.118 tys. zł).
Dobrze przedstawiają się także wyniki Spółki po dwóch kwartałach 2008 roku. W tym okresie Spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 43%, osiągając 89 661 tys. zł, wobec 62.795 tys. zł w analogicznym okresie 2007 roku. Jeszcze lepiej przedstawia się wzrost zysku netto po dwóch kwartałach 2008 roku, który wyniósł 574 tys. zł, co stanowi wzrost o 511% w stosunku do analogicznego okresu w 2007 roku, kiedy to wynik finansowy wyniósł 94 tys. zł.
Wyniki za II kwartał 2008 roku są zgodne z prognozą zakładającą osiągnięcie w 2008 roku przychodów w wysokości 205 300 tys. zł (wzrost o 39% do 2007 roku), oraz zysku netto na poziomie 6 740 tys. zł (wzrost o 46% do 2007 roku).
2004 2005 2006 2007 2008* Przychody [mln zł] 60,3 86,6 105,3 147,8 205,3 Zysk netto [mln zł] 1,7 2,5 2,9 4,6 6,7
* Prognoza Zarządu INTERSPORT Polska S.A. z 14 lutego 2008 r.
INTERSPORT Polska prowadzi obecnie sprzedaż detaliczną specjalistycznego sprzętu sportowego w 21 sklepach o łącznej powierzchni ponad 20 000 m2, na terenie całej Polski.
Jesienią 2008 roku Spółka planuje uruchomienie jeszcze czterech nowych salonów, w tym trzech wielkopowierzchniowych (w Łodzi, Poznaniu i Gdyni) powiększając tym samym swoją powierzchnię sprzedaży o 55% w stosunku do 2007 roku. Na koniec 2008 roku INTERSPORT, jako sieć specjalistycznych sklepów sportowych, będzie liderem pod względem ilości salonów z 25 sklepami zlokalizowanymi w wiodących centrach handlowych największych miast Polski o łącznej powierzchni ponad 28 000 m2.