INTERSPORT faworytem branży

INTERSPORT Polska, wiodący podmiot na rynku sprzedaży detalicznej sprzętu sportowego odnotowała w II kwartale 2008 roku wyjątkowy wzrost przychodów ze sprzedaży - o 48% w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku.

Przychody netto ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 39 300 tys. zł w porównaniu do 26 553 tys. zł w II kwartału 2007 roku. II kwartał w branży artykułów sportowych charakteryzuje się spadkiem obrotów, jest to specyfika tej branży. Wiedząc o tym, INTERSPORT wprowadził nowe działania, które w zamyśle miały zapobiec spadkowi obrotów, co przyniosło znakomite efekty. W poprawieniu tegorocznego wyniku pomogły spółce wspólne akcje sprzedażowe ze znanymi markami (Puma, Adidas, Nike, Reebok) oraz promujące piłkę nożną (INTERSOCCER) i bieganie (INTERRUN). INTERSPORT wykorzystał także potencjał Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej - Euro 2008, był jedynym w Polsce licencjonowanym przez UEFA przedstawicielem handlowym odpowiadającym za sprzedaż produktów Euro 2008.

Reklama

Zysk brutto ze sprzedaży w II kwartale 2008 roku wzrósł o 58% do wartości 15 563 tys. zł w porównaniu do 9 875 tys. zł w 2007 roku. Marża procentowa ze sprzedaży wzrosła o 2.4 p.p. z poziomu 37,2% w II kwartale 2007 roku do 39,6% w II kwartale 2008 roku.

Spółka odnotowała równomierny wzrost sprzedaży we wszystkich grupach towarowych w stosunku do analogicznego okresu roku 2007, największe wzrosty sprzedaży odnotowano wśród artykułów związanych z piłką nożną i bieganiem, co było zgodne z polityką marketingową firmy.

Spółka w II kwartale poprawiła także wynik finansowy o 13% w stosunku do analogicznego okresu 2007 roku, osiągając mniejszą stratę finansową - strata brutto wyniosła 972 tys. zł (poprzednio strata 1.118 tys. zł).

Dobrze przedstawiają się także wyniki Spółki po dwóch kwartałach 2008 roku. W tym okresie Spółka odnotowała wzrost sprzedaży o 43%, osiągając 89 661 tys. zł, wobec 62.795 tys. zł w analogicznym okresie 2007 roku. Jeszcze lepiej przedstawia się wzrost zysku netto po dwóch kwartałach 2008 roku, który wyniósł 574 tys. zł, co stanowi wzrost o 511% w stosunku do analogicznego okresu w 2007 roku, kiedy to wynik finansowy wyniósł 94 tys. zł.

Wyniki za II kwartał 2008 roku są zgodne z prognozą zakładającą osiągnięcie w 2008 roku przychodów w wysokości 205 300 tys. zł (wzrost o 39% do 2007 roku), oraz zysku netto na poziomie 6 740 tys. zł (wzrost o 46% do 2007 roku).

                      2004    2005    2006    2007    2008*
Przychody [mln zł]    60,3    86,6    105,3   147,8   205,3
Zysk netto [mln zł]   1,7     2,5      2,9      4,6     6,7

* Prognoza Zarządu INTERSPORT Polska S.A. z 14 lutego 2008 r.

INTERSPORT Polska prowadzi obecnie sprzedaż detaliczną specjalistycznego sprzętu sportowego w 21 sklepach o łącznej powierzchni ponad 20 000 m2, na terenie całej Polski.

Jesienią 2008 roku Spółka planuje uruchomienie jeszcze czterech nowych salonów, w tym trzech wielkopowierzchniowych (w Łodzi, Poznaniu i Gdyni) powiększając tym samym swoją powierzchnię sprzedaży o 55% w stosunku do 2007 roku. Na koniec 2008 roku INTERSPORT, jako sieć specjalistycznych sklepów sportowych, będzie liderem pod względem ilości salonów z 25 sklepami zlokalizowanymi w wiodących centrach handlowych największych miast Polski o łącznej powierzchni ponad 28 000 m2.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: faworyci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »