INTERSPORT - kontynuuje dobrą passę
INTERSPORT Polska kontynuuje dobrą passę, zwiększając dynamikę wzrostu przychodów z kwartału na kwartał. Wzrosły wszystkie najważniejsze kategorie finansowe: przychody ze sprzedaży, zysk brutto i zysk netto.
W I kwartale 2009 roku przychody ze sprzedaży towarów i usług wyniosły 66 486 tys. zł, co stanowi wzrost o 32,0 proc w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk z działalności operacyjnej Spółki wyniósł 2 616 tys., co stanowi wzrost o 31,6 proc. w porównaniu do I kwartału 2008 roku.. Zysk brutto za I kwartał 2009 roku wyniósł 2 038 tys. zł, zyska netto 1 651 tys. zł - co stanowi odpowiednio wzrost o 18 proc. i prawie 7 proc. w porównaniu do wyników osiągniętych w I kwartale 2008 roku.
Poniżej zestawiono podstawowe informacje dotyczące wyników INTERSPORT Polska w I kwartale 2009 roku.
Dane w tys. zł I kw. 2008 I kw. 2009 Zmiana Przychody ze sprzedaży 50 361 66 486 32,0% Zysk operacyjny 1 988 2 616 31,6% Zysk brutto 1 727 2 038 18,0% Zysk netto 1 544 1 651 6,93%
Wyniki I kwartału są wyższe od planowanych na ten okres, co niewątpliwie przyczyni się do osiągnięcia zakładanego wzrostu przychodów ze sprzedaży w tym roku w porównaniu do roku ubiegłego - komentuje Artur Mikołajko, Prezes Zarządu INTERSPORT Polska.. Ponadto z istotnych informacji Spółka poinformowała, że w wyniku udanych akcji wyprzedażowych zrealizowanych w I kwartale 2009 roku, zostały zmniejszone stany towarów na zapasach o 14 mln zł (w porównaniu do stanu na dzień 31.12.2008 roku) i tym samym poprawił się cykl rotacji zapasów.
- Jeżeli trwająca obecnie tendencja się utrzyma to wyniki za cały 2009 rok będą lepsze niż prognozy - powiedział Mikołajko.
Intersport optymalizuje koszty, między innymi przez renegocjacje umów najmu powierzchni handlowych oraz budowę nowego magazynu.
- Cały czas staramy się renegocjować wysokość czynszów w centrach handlowych. W kilku przypadkach przyniosło to już efekty - powiedział.
- Na koniec sierpnia planujemy zakończenie budowy centrum logistycznego. Pozwoli nam ono zoptymalizować dostawy do sklepów, a przez to obniżyć koszty - dodał. Marek Radwański, wiceprezes spółki.
Spółka zmniejsza wydatki na marketing.
- W tym roku wydamy o połowę mniej na marketing, ale nie oznacza to, że będziemy mniej widoczni - powiedział Mikołajko. - Tak skonstruowaliśmy umowy, że przy mniejszych nakładach będziemy mieć podobny poziom marketingu - dodał.
Na początku marca Intersport otworzył sklep w Opolu. W tym roku planuje jeszcze otwarcie sklepu w Częstochowie. - W kolejnych latach planujemy otwieranie 2-3 sklepów rocznie - powiedział prezes.
W I kwartale 09' Intersport miał 1,6 mln zł zysku netto i 66,5 mln zł przychodów. Rok wcześniej było to odpowiednio 1,5 mln zł i 50,3 mln zł.