Intersport : Śmiałe plany inwestycyjne
Celem strategicznym Intersportu jest dynamiczny wzrost udziału w rynku z obecnych 8 proc. do poziomu 20-30 proc. poinformował na spotkaniu prezes firmy Artur Mikołajko.
Plany na przyszły rok zakładają otwarcie aż siedmiu nowych placówek w największych polskich miastach poinformował prezes Mikołajko . Na koniec 2007 roku firma chce dysponować siecią ok. 20 sklepów w całym kraju. Firma zamierza przedstawić swym klientom atrakcyjną ofertę cenową, stawiając na profesjonalne doradztwo. Od tego sezonu zimowego 2006/2007 wprowadzony będzie nowy system lojalnościowy dla stałych klientów ( karta rodzinna).
Prezes Mikołajko nie wyklucza w przyszłości nowej emisji jednak nie wcześniej niż w 2008 r. po zrealizowaniu obecnych planów inwestycyjnych które są ambitne. - Chcemy otwierać rocznie 5-6 wielkopowierzchniowych sklepów po tysiąc metrów kwadratowych i będziemy potrzebowali na to środków. Wśród alternatywnych źródeł finansowania spółka bierze pod uwagę także kredyt czy środki własne.
Niska płynność
Spółka ma niską płynność akcji na GPW - (20-proc. free float) ma ona w 2007 r. się poprawić, po wdrożeniu programu motywacyjnego dla kluczowych pracowników. Jak na razie główni właściciele nie zamierzają sprzedać własnych akcji - dodał prezes Intersportu.
Baza logistyczna
Na przełomie marca i kwietnia 2007 roku firma planuje rozpoczęcie budowy bazy logistycznej połączonej z centrum biurowym. Lokalizacja pod Krakowem, została wybrana ze względu na dobrą infrastrukturę, oraz fakt, iż większość sklepów znajduje się na południu Polski. Optymistyczny plan zakłada zakończenie inwestycji to 2008 rok.
Sprzedaż przez internet
Intersport planuje również od przyszłego roku wprowadzić dla klientów możliwość dokonania zakupów przez internet. Zakres funkcjonalności możliwego sklepu internetowego jest nadal niejasny. Dlatego na początku w internecie zapewne pojawią się tylko oferty specjalne.
Marcin Zabrzeski