Reklama

Jakie spółki planują debiut na rynku NewConnect?

Ostatnie 6 miesięcy na rynku alternatywnym w Polsce można uznać za okres renesansu. Końcówka poprzedniego roku oraz bieżący 2010 przyniosły bowiem nie tylko dynamiczniejszy wzrost notowań, ale również odrodzenie pod względem liczby debiutujących spółek.

Po drastycznych przecenach w 2008 roku i stopniowym odrabianiu strat w 2009 roku, inwestorzy z optymizmem patrzyli na bieżący rok. NCIndex nie zawiódł i ruszył dynamicznie do góry, notując nawet lepsze wyniki niż rynek regulowany GPW. Taki obrót sprawy na pewno miał wpływ na uaktywnienie się debiutantów. W całym 2009 roku zadebiutowało bowiem 26 spółek, tymczasem na ten moment - na początek czerwca 2010 zadebiutowało już 26 spółek, a przecież przed nami jeszcze ponad pół roku.

Reklama

W nadchodzących tygodniach na rynku alternatywnym NewConnect pojawią się spółki z różnorodnych branż. Jeszcze w drugiej połowie czerwca na NC spotkamy spółkę Eurosnack S.A. Przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku spożywczym od 1996 r. i jest znaczącym udziałowcem rynku chrupek kukurydzianych i biszkoptów.

Swoje produkty oferuje pod własnymi markami "Chrupcie" i "Lajkonik". Spółka współpracuje głównie z dużymi hurtowniami oraz sieciami sklepów sprzedaży detalicznej i wielkopowierzchniowej takiej jak Tesco, czy Carrefour. W poprzednim miesiącu spółka pozyskała 1 mln zł z prywatnej emisji. Początkowo zarząd planował pozyskać połowę tej kwoty, jednak popyt inwestorów okazał się na tyle duży, że zwiększono emisje. Pozyskane fundusze zostaną przeznaczone na zwiększenie mocy produkcyjnych.

W czerwcu debiut zarezerwowała sobie również spółka Galvo S.A. Jest to firma o długiej historii, ponieważ zaczątki jej działalności sięgają roku 1959. Firma zajmuje się szeroko rozumianym galwanizowaniem, a więc chemiczną i elektrochemiczną obróbką powierzchni metali, procesami srebrzenia, niklowania i cynkowania chemicznego.

W swojej bogatej historii firma współpracowała ze światowymi przedstawicielami branży energetycznej, motoryzacyjnej, lotniczej, wojskowej, górniczej, czy elektronicznej. W maju spółka przeprowadziła ofertę prywatną. Pozyskane w ramach oferty prywatnej środki Galvo S.A. chce zainwestować w nową linię technologiczną oraz rozszerzyć ofertę chromowania dekoracyjnego.

Następną spółką, która swój debiut planuje w lipcu będzie M4B S.A. Firma funkcjonuje od 2005 r. i należy do branży IT. Jej specjalnością jest projektowanie i budowanie mobilnych rozwiązań dla biznesu. Spółka osiągnęła status lidera rynku Digital Signage w Polsce - dynamicznie rozwijającej się gałęzi marketingu polegającego na elektronicznym przekazywaniu treści do sieci nośników multimedialnych.

M4B S.A. współpracuje w Polsce z takimi firmami jak: Polkomtel S.A., TP Emitel, Piotr i Paweł, Orbis Travel, Krakowski Bank Spółdzielczy oraz sieć sprzedaży Gzella. Spółka chce pozyskać 700 tys. zł, które przeznaczy na budowę kanałów sprzedaży, działania eksportowe oraz na rozwój nowych produktów.

Kolejnym lipcowym debiutantem ma być fundusz typu Private Equity Vesuvio Capital S.A. Fundusz specjalizuje się w inwestycjach w akcje oraz udziały spółek z branży finansowej, w szczególności spółek inwestycyjnych, a także firm doradztwa finansowego, obsługujących wierzytelności oraz związanych z ubezpieczeniami, zarówno niepublicznych jak i notowanych na rynku głównym GPW i NewConnect. Vesuvio Capital S.A. jest kolejnym efektem współpracy między WDM i TOTMES. Z oferty prywatnej przeprowadzonej w początkowych miesiącach fundusz pozyskał 6,5 mln zł i teraz dysponuje kwotą 10 mln zł.

Na przełomie lipca i sierpnia planowany jest debiut spółki Telemedycyna Polska S.A. - lidera rynku telekardiologii w naszym kraju, który posiada bardzo innowacyjny profil działalności, dlatego idealnie wpasowuje się w idee rynku alternatywnego. Telemedycyna Polska S.A. specjalizuje się w świadczeniu komercyjnych usług całodobowego monitoringu kardiologicznego Kardiotele oraz wykonywaniu badań EKG i konsultacji kardiologicznych. Badanie może odbywać się za pośrednictwem telefonu lub Internetu. Pod koniec kwietnia 2010 r. z usług spółki korzystało regularnie 2000 klientów. Środki pozyskane w ramach oferty spółka chce przeznaczyć na rozszerzenie portfela oferowanych usług Kardiotele, rozwój sprzedaży oraz intensyfikację współpracy z partnerami zewnętrznymi.

Na przełomie II i III kwartału spodziewany jest debiut spółki Apolonia Medical S.A. Spółka miała zadebiutować w I kwartale 2009 r. jednak zrezygnowano wówczas z wejścia na NewConnect. Tym razem producent i dystrybutor ekskluzywnego wyposażenia gabinetów stomatologicznych wreszcie zadebiutuje i chce rozszerzyć swoją działalność. Firma zainteresowana jest sprzedażą za granicę swoich produktów oraz uruchomieniem seryjnej sprzedaży.

Środki z emisji akcji będą przeznaczone na zakup maszyn pozwalających rozpocząć seryjną produkcję i kampanię reklamową w Polsce i za granicą. Spółka chce rozszerzyć swoją działalność do wyposażania wszystkich gabinetów lekarskich. Celem na najbliższą przyszłość jest zaistnienie na rynku europejskim i na Bliskim Wschodzie. Firma nie zamierza rezygnować ze swojego design'u oraz jakości reprezentując nadal segment premium.

Na koniec sierpnia zaplanowany jest natomiast debiut spółki Korbank S.A. Przedsiębiorstwo istnieje od 1992 r. natomiast od 1994 r. zajmuje się świadczeniem kompleksowych usług w zakresie Internetu.

Korbank posiada niezależne przyłącza internetowe o wysokiej jakości i dużej przepustowości. Dzięki temu firma jest w stanie oferować wysokiej jakości usługi w ramach telefonii cyfrowej, internetowych łączy szerokopasmowych oraz telewizji HD. W lipcu spółka planuje przeprowadzić ofertę prywatną o wartości 1 mln zł. Uzyskane środki z emisji Korbank chce przeznaczyć na inwestycje w rozwój nowych usług oraz infrastrukturę. Spółka nie wyklucza również inwestycji w rozwój zamiejscowego oddziału w Radomiu.

Jak więc widać ruch spowodowany debiutami na rynku NewConnect nie zwalnia. Na rynek wchodzą permanentnie ciekawe i innowacyjne spółki, co pozwala inwestorom wybrać coś dla siebie. Polski rynek alternatywny rozwija się zatem w bardzo szybkim tempie i coraz więcej przedsiębiorstw jest zainteresowana poszukiwaniem kapitału za jego pomocą.

Paweł Sobczak

Dowiedz się więcej na temat: firma | debiut | środki | w polsce

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »