Jest chętny na "Rzepę"

Od 10 do 28 kwietnia można składać zapisy na akcje Platformy Mediowej Point Group. Holding wydawniczo-medialny przeznaczył dla inwestorów 22,9 mln akcji serii E, po cenie emisyjnej 2,5 zł za walor.

Od 10 do 28 kwietnia można składać zapisy na akcje Platformy Mediowej Point Group. Holding wydawniczo-medialny przeznaczył dla inwestorów 22,9 mln akcji serii E, po cenie emisyjnej 2,5 zł za walor.

Do objęcia jednej akcji nowej emisji uprawniać będą cztery posiadane prawa poboru, które można nabyć na GPW od 7 do 23 kwietnia. Pieniądze pozyskane w ofercie publicznej zostaną przeznaczone na zdynamizowanie rozwoju w obszarach mediów, komunikacji, nowych technologii oraz działalności marketingowej.

- Główne kierunki rozwoju PMPG na najbliższe lata to przede wszystkim digitalizacja posiadanych treści, pochodzących głównie z magazynów Machina i Film, budowa sieci dystrybucji w nowych mediach, rozszerzenie posiadanych marek na nowe kanały komunikacji oraz rozbudowa portfela mediów - zarówno poprzez akwizycje, jak i wzrost organiczny. Strategia ta umożliwia nam zarówno dywersyfikację przychodów spółki, jak i maksymalizowanie efektu synergii pomiędzy działalnością poszczególnych spółek z grupy PMPG - podkreśla Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu PMPG SA.

Reklama

Dominujący udział wśród projektów, które chcemy sfinansować poprzez emisję akcji, będą miały nowe media, należące - w naszej ocenie - do najbardziej perspektywicznych obszarów rynku. Wartość inwestycji planowanych w segmencie Internetu i technologii mobilnych to ponad 23 mln zł - mówi Michał M. Lisiecki.

Ponad 14 mln zł spółka przeznaczy na uruchomienie i rozwój multimedialnej platformy telewizyjnej Machina TV. Środki pozyskane z emisji umożliwią ponadto rozbudowę portfela tradycyjnych mediów, wzmocnienie zasobów wykonawczych w obszarze marketingu oraz budowę ogólnopolskiej sieci nośników reklamowych premium out-door i in-door.

- Jestem przekonany, że realizacja celów emisyjnych wzmocni jeszcze przewagę konkurencyjną PMPG, jaką jest połączenie działalności medialno-wydawniczej z szeroką ofertą w obszarze marketingu i reklamy, nowych technologii oraz telekomunikacji, przynosząc dalszy wzrost zyskowności firmy - podkreśla prezes Lisiecki.

Na koniec 2007 roku przychody netto PMPG wyniosły 45,3 mln zł, co w stosunku do 2006 roku stanowi blisko 50-proc. wzrost. Natomiast w porównaniu do 2005 roku zysk netto wzrósł ponad pięciokrotnie i osiągnął poziom 5,1 mln zł, a rentowność netto sięgnęła 11,3 proc.

Na lata 2008-2009 spółka prognozuje znaczny wzrost wyniku finansowego brutto. W 2008 roku ma on wynieść blisko 8,9 mln zł, zaś w 2009 roku 30,2 mln zł. W 2008 roku spółka ma osiągnąć przychody ze sprzedaży na poziomie 76,9 mln zł, natomiast w roku kolejnym mają one wynieść już 116,4 mln zł.

*

Platforma Mediowa Point Group, która pod koniec 2007 roku złożyła do Ministra Skarbu Państwa ofertę nabycia 49 proc. udziałów w spółce Presspublica, wydawcy dzienników "Rzeczpospolita" i "Parkiet", nadal jest zainteresowana tym pakietem.

- Nie ma teraz finalnych decyzji, w jaki sposób będą te udziały sprzedawane, ale nasze zainteresowanie podtrzymujemy - powiedział na konferencji prasowej prezes PMPG Michał Lisiecki.

Giełdowa spółka informowała wcześniej, że ewentualną transakcję może sfinansować w konsorcjum z funduszami inwestycyjnymi.

Presspublica należy do brytyjskiego funduszu inwestycyjnego Mecom (51 proc. udziałów) oraz do Skarbu Państwa poprzez PW Rzeczpospolita (49 proc.).

Resort informował wcześniej, że Ministerstwo Skarbu nie rozpatruje możliwości bezpośredniej sprzedaży komukolwiek udziałów w Presspublice. Prywatyzacja Przedsiębiorstwa Wydawniczego Rzeczpospolita ma się odbyć poprzez giełdę.

(opr. KM)

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: "Rzeczpospolita" | rzepy | platformy | skarbu | rzepa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »