Reklama

Klabater otrzyma 300 tys. zł dotacji na promocję własnych marek na rynkach międzynarodowych

Klabater, notowany na rynku NewConnect wydawca i producent gier wideo, finalizuje proces pozyskania grantu z programu Go to Brand, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Na mocy podpisanej umowy spółka otrzyma 300 tys. zł na promocję własnych marek produktowych w USA i na rynku europejskim.

- Dzięki takim programom jak Go to Brand, które wspierają realizację innowacyjnych pomysłów, nasze marki mają szansę stać się jeszcze bardziej rozpoznawalne na rynkach zagranicznych. Głównym celem naszego udziału w programie jest promocja oferowanych przez nas usług wydawniczych oraz gier produkowanych przez Klabatera m.in. Crossroads Inn . Wszystkie zaplanowane przez nas działania są zgodne z założeniami programu promocji branży IT/ICT i będą realizowane na rynku europejskim, a także amerykańskim - komentuje Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater.

Reklama

Klabater liczy, że dzięki podjętym przez spółkę działaniom, częściowo sfinansowanym z dotacji PARP, nastąpi zwiększenie rozpoznawalności studia, wzrost przychodów z eksportu, a także wzmocnienie potencjału Klabatera na rynkach zagranicznych. - Chcemy aby efektem realizowanego projektu był wzrost zainteresowania wydawanymi przez nas polskimi produkcjami gamingowymi oraz pozyskanie i zbudowanie przez spółkę relacji z kluczowymi partnerami z USA i Europy. Naszym celem jest także pozyskanie nowych kontaktów handlowych, dzięki którym zwiększymy skalę swoich działań eksportowych - informuje Robert Wesołowski, członek zarządu Klabater.

W listopadzie Klabater otrzymał 80 tys. zł dotacji udzielonej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (MKiDN), w ramach programu rozwoju sektorów kreatywnych. Połowa przyznanych środków zostanie przeznaczona na stworzenie prototypu gry pod roboczą nazwą Cyrk. Druga część dotacji pokryje udział spółki w tegorocznych targach gier wideo Gamescom w Kolonii. Łączna kwota dofinansowania opiewa na ponad 80 tys. zł.

O spółce

Klabater to polski wydawca i producent gier wideo założony przez Roberta Wesołowskiego i Michała Gembickiego. Spółka świadczy twórcom gier wideo (developerom) kompleksowe usługi, począwszy od finansowania produkcji przez doradztwo strategiczne i pomoc w zarządzaniu projektem i produkcją, aż po planowanie i realizację kampanii reklamowych i działań PR/Social Media. Spółka pozyskuje partnerów i projekty na rynkach lokalnych - w regionie CEE, CIS i LATAM, natomiast swoja działalność wydawniczą prowadzi na rynkach globalnych, w oparciu o platformy cyfrowej dystrybucji: Steam, GOG, GreenMan Gaming czy Humble. Klabater posiada również status wydawcy konsolowego na platformach Microsoft Xbox, Sony PlayStation oraz Nintendo Switch oraz własny zespół developerski działający pod marką Kraken Unleashed pracujący nad grą Crossroads Inn. Symulator tawerny zadebiutował na platformie Steam 23 października. W tydzień po premierze zwróciły się koszty jego produkcji.

Od października 2019 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »