Koch Media odpowiedzialny za dystrybucję Snipera 3 w Europie
CI Games i Koch Media podpisały umowę, zgodnie z którą niemiecka firma będzie odpowiedzialna za dystrybucję gry Sniper: Ghost Warrior 3 na najważniejszych rynkach Europy Zachodniej. Koch Media to jeden z globalnych liderów sektora, który odpowiada za dystrybucję największych światowych premier.
Notowana na warszawskiej giełdzie spółka z branży gier wideo konsekwentnie realizuje strategię związaną z promocją i sprzedażą trzeciej części snajperskiej sagi. W jej ramach na kluczowym rynku Europy Zachodniej pozyskała bardzo prestiżowego partnera. Koch Media to jeden z największych na świecie dystrybutorów gier. Niemiecka firma współpracowała z najważniejszymi studiami świata, m.in. z Bethesdą, Capcom, Codemasters, Konami, NCSoft, Paradox, Square Enix, czy Koei. Odpowiadała za wprowadzenie na rynek tytułów z takich serii jak np. Anno, F1, Final Fantasy, Guild Wars, Resident Evil i Tomb Raider.
- Jesteśmy dumni, że CI Games zaufało nam, powierzając swoją najważniejszą markę i jesteśmy zdeterminowani, żeby zapewnić temu projektowi jak najlepszy wynik. Jesteśmy pod wielkim wrażeniem Snipera 3 i sądzimy, że jest to gra, która ma potencjał do tego, żeby zostać jednym z najważniejszych tytułów przyszłego roku. Dla nas będzie to jedna z kluczowych premier 2016 roku - mówi Klemens Kundratitz, prezes Koch Media.
Podpisana z Koch Media umowa dystrybucyjna jest najistotniejszą z punktu widzenia dystrybucji Sniper Ghost Warrior 3. Niemiecki dystrybutor będzie odpowiadał za dystrybucję gry w takich krajach jak: Niemcy, Francja, Hiszpania, Wielka Brytania, Irlandia, Włochy Szwecja, Norwegia, Islandia, Finlandia, Dania, Holandia, Belgia, Luksemburg, Austria, i Portugalia.
- Stany Zjednoczone i Europa Zachodnia to dla nas najważniejsze rynki, które mogą łącznie odpowiadać za ok. 80 proc. sprzedaży tytułu. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Koch Media, ponieważ oprócz atrakcyjnych warunków cenowych partner zagwarantował nam odpowiednią promocję i ekspozycję na największych europejskich rynkach, na których posiada bardzo duże doświadczenie. Jestem przekonany, że nasza współpraca zakończy się sukcesem dla obu stron - mówi Marek Tymiński, Prezes CI Games.
Żeby w pełni wykorzystać potencjał biznesowy trzeciej części serii, CI Games realizuje szczegółową strategię dotyczącą dystrybucji. W Stanach Zjednoczonych spółka nie planuje pozyskiwania dystrybutora. Z myślą o kampanii w Ameryce, CI Games, wzmocnił tamtejsze struktury.
Do spółki dołączył Frank Chiechi, bardzo doświadczony menedżer, który przez blisko dziesięć lat był dyrektorem handlowym Sega. Był także związany z takimi firmami jak Ubisoft, Majesco i Acclaim. Koordynacją promocji i marketingu na tym rynku zajmie się agencja Petrol Advertising, która oprócz działań strategicznych będzie m.in. koordynować pracę innych podmiotów odpowiedzialnych za zakup mediów, czy realizację dodatkowych zadań związanych z promocją. Petrol jest czołową agencją, która ma udział w sukcesach takich tytułów jak: Call of Duty, Destiny, czy Hitman.
- Bardzo dobrze znamy rynek amerykański i przez wiele lat samodzielnie wydawaliśmy tam swoje tytuły. Kluczowa na tym rynku jest współpraca z pięcioma największymi sieciami sprzedającymi gry, z którymi już rozpoczęliśmy rozmowy na temat przyszłorocznej sprzedaży Snipera. Odbiór naszego tytułu jest bardzo dobry - pokreślił Tymiński.
Tam, gdzie CI Games nie będzie samo odpowiadać za dystrybucję, będzie pracować z najlepszymi dystrybutorami, którzy zapewnią odpowiednie podejście i pełną koncentrację na sztandarowym tytule polskiej spółki. W Europie Zachodniej będzie to Koch Media - trwają negocjacje dotyczące kolejnych terytoriów.
Na większości rynków snajperska seria polskiego studia jest dobrze znana. Do tej pory na całym świecie sprzedano łącznie ponad 5,6 mln gier z serii Sniper Ghost Warrior.
Najnowsza odsłona serii Sniper: Ghost Warrior będzie najbardziej ambitnym podejściem do snajperskiej tematyki w historii CI Games. Akcja będzie się toczyć w otwartym, zróżnicowanym świecie, w którym na graczy czekać będzie wiele wyzwań i decyzji. Gra była już prezentowana na największych targach branżowych (E3, gamescom) oraz pokazach prasowych, zdobywając świetne opinie.
opr.MZB