Kofola zakłada wzrost przychodów
Grupa Kofola oczekuje, że w tym roku uda jej się zwiększyć przychody w porównaniu z rokiem ubiegłym, podczas gdy rynek pozostanie płaski - poinformował dziennikarzy Bartosz Marczuk, dyrektor finansowy spółki. Dodał, że na wyniki I kwartału pozytywny wpływ miały korzystne warunki pogodowe.
- W I kwartale sprzyjały nam dość dobre warunki pogodowe, dużo lepsze niż w ubiegłym roku. Cały region, w którym działamy, radził sobie dobrze - powiedział w rozmowie z dziennikarzami Marczuk.
Na pytanie jakich wyników sprzedaży spodziewa się w całym 2012 roku, odpowiedział: "wewnętrznie zakładamy wzrosty, ale rynek będzie płaski. Wzrost będzie wynikał z podwyżek cen naszych produktów i zwiększonej efektywności działania".
Marczuk poinformował, że Grupa Kofola, zwłaszcza w Polsce, widzi potencjał do umacniania swojej pozycji rynkowej, ze względu na spadający popyt w kategorii soków. Dodał, że spółka wprowadziła już na rynek nowe produkty i pracuje nad kolejnymi nowościami.
Dyrektor finansowy Kofoli zaznaczył, że rok 2012 będzie trudny dla spółki.
- W ten rok weszliśmy z wysokimi cenami cukru i butelek PET. Myślę, że surowce w 2012 r. już nie będą dalej drożały - dodał.
Grupa Kofola wypracowała w 2011 roku skorygowany zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 27,2 mln zł, co oznacza wzrost o 92 proc. wobec 2010 roku. Skorygowana EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację i skorygowany o wpływ zdarzeń jednorazowych) wyniosła 135,7 mln zł, a przychody wzrosły o 5 proc. do 1,34 mld zł.