Kolejny dobry kwartał Enter Air

Przychody Enter Air wzrosły o 46,4 proc. i wyniosły w I kw. 2019 r. 185,2 mln zł. EBITDA wzrosła do 49,5 mln zł z 6,3 mln zł rok wcześniej . 20,2 mln zł zysku operacyjnego i 9 mln zł straty netto. Bez uwzględniania różnic kursowych Enter Air miał 64 mln zł EBITDA i 5,5 mln zł zysku netto.

Przychody Enter Air wzrosły o 46,4 proc. i wyniosły w I kw. 2019 r. 185,2 mln zł. EBITDA wzrosła do 49,5 mln zł z 6,3 mln zł rok wcześniej . 20,2 mln zł zysku operacyjnego i 9 mln zł straty netto. Bez uwzględniania różnic kursowych Enter Air miał 64 mln zł EBITDA i 5,5 mln zł zysku netto.

- Pierwszy kwartał jest w branży turystycznej okresem inwestycji w przygotowanie do sezonu, jest więc tradycyjnie słabszy niż kolejne okresy. Mimo to, dzięki dużemu popytowi, udało nam się znacząco zwiększyć liczbę operacji, poprawiając przychody i zyski. Pierwszy kwartał był znacząco lepszy niż rok wcześniej, ale nie łatwo jest porównać te okresy ze względu na rewolucyjną zmianę w prezentacji wyników.

Dla nas liczy się jednak to co rzeczywiście wypracowaliśmy i zarobiliśmy - mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu Enter Air. - Wprowadzony od początku 2019 roku MSSF16, istotnie wpłynął na sposób prezentacji naszych wyników. Tak naprawdę czytelnikom ciężko zorientować się czy firma zarabia lepiej, czy gorzej, gdyż dominującą rolę zaczynają odgrywać wirtualne różnice kursowe wynikające z wyceny bilansowej zobowiązań, a nie rzeczywiste zyski firmy i generowana gotówka. Jeśli porównalibyśmy wyniki tą samą metodą prezentacji jak w latach poprzednich, można zauważyć, iż wynik brutto spółki poprawił się o ponad 16,7 mln zł - dodaje Grzegorz Polaniecki.

Reklama

Enter Air, największa polska prywatna linia lotnicza, wypracował w pierwszym kwartale 2019 r. wyższe o 46 proc. przychody ze sprzedaży, które wyniosły 185,2 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł do 20,2 mln zł i był istotnie wyższy od 1,9 mln zł straty w analogicznym kwartale 2018 r.

Przewoźnik odnotował 9 mln straty netto, wobec 4 mln straty rok wcześniej. Istotny wpływ na wyniki Grupy miały różnice kursowe oraz zmiany wynikające z MSSF16. Bez ich uwzględniania Enter Air osiągnąłby wynik brutto 15,8 mln zł (wobec 5,1 mln straty w pierwszym kwartale 2018 r.).

Z kolei EBITDA wyniosłaby 64 mln zł, czyli ponad 10 razy więcej niż w I kw. 2018 (6,2 mln zł). O bardzo dobrej sytuacji finansowej świadczą też pozytywne przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, które wyniosły w I kw. 2019 r. 3,1 mln zł, wobec ujemnych przepływów na poziomie -79,5 mln zł rok wcześniej.

W maju 2019 r. Enter Air podpisał z Albex Aviation oraz osobami fizycznymi umowę inwestycyjną o wartości 2 mln USD (około 7,7 mln zł) dotyczącą objęcia 49 proc. akcji nowej emisji w szwajcarskiej linii lotniczej Germania Flug, która od pięciu lat prowadzi przewozy na rynkach europejskich oraz popularnych kierunkach wakacyjnych w Afryce i na bliskim wschodzie. Spółka ma podpisane kontrakty z biurami podróży oraz dostępne sloty na lotnisku w Zurychu. Flota Germania Flug to trzy samoloty Airbus A319.

Zarząd Enter Air zarekomendował podobnie jak w poprzednich latach, wypłatę akcjonariuszom dywidendy w wysokości 12,3 mln zł, tj. 0,7 zł na akcję. Walne Zgromadzenie, które podejmie decyzję o jej wypłacie odbędzie się 24 czerwca 2019 r.

Aktualnie Enter Air posiada 21 samolotów Boeing 737-800 oraz dwie maszyny Boeing 737 MAX 8, które zostały odebrane w grudniu 2018 r. i styczniu 2019 r. W pełni zakontraktowanym sezonie LATO 2019 r. do dyspozycji przewoźnika są też dwa Boeingi 737-800, które w ramach umowy wet-lease zostały wypożyczone od słowackiej linii Go2Sky, oraz dwa Airbusy A320 od firmy Electra. Flota pozwoli z powodzeniem zrealizować program handlowy i wykonywać wysokorentowne czartery ad-hoc.

Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą działającą w Polsce. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach od Islandii i Portugalii po Kenię i Wyspy Zielonego Przylądka. Flota Enter Air składa się z 21 samolotów Boeing 737-800 i dwóch Boeingów 737 MAX 8. Przewoźnik posiada pięć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu i Paryżu oraz kilka baz sezonowych, m.in. w Londynie, Madrycie, Pradze i Tel Awiwie.

Interia.pl oprac MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »