Komponenty samochodowe na GPW
Prospekt emisyjny Spółki ACE (Automotive Components Europe S.A.) - jednego z największych w Europie dostawców komponentów samochodowych do systemu hamulcowego - został zatwierdzony przez luksemburską komisję nadzoru finansowego (Surveillance du Secteur Financier - CSSF). Wkrótce ACE planuje przeprowadzić ofertę publiczną w Polsce, w oparciu o paszport europejski.
- ACE rozwija się w szybkim tempie. Już dziś jesteśmy największym w Europie producentem żeliwnych jarzm i aluminiowych zacisków - dwóch głównych części samochodowego hamulca tarczowego. W przyszłości zamierzamy umocnić naszą wiodącą pozycję w segmencie komponentów systemów hamulcowych dla przemysłu motoryzacyjnego.
W ciągu najbliższych 3 do 5 lat planujemy stać się europejskim liderem w produkcji trzech lub czterech komponentów. Zamierzamy rozwijać się zarówno organicznie, jak i poprzez przejęcia, w szczególności jeśli chodzi o firmy z sektora komponentów żeliwnych z Europy Środkowo Wschodniej. Chcielibyśmy częściowo sfinansować nasze inwestycje ze środków pozyskanych w ramach publicznej emisji akcji. Ofertę publiczną zamierzamy przeprowadzić w najbliższych dniach - mówi Jose Manuel Corrales, Prezes ACE.
Zgodnie z regulacjami, zarejestrowana w Luksemburgu Spółka ACE będzie mogła przeprowadzić ofertę publiczną w Polsce (w oparciu o paszport europejski) po poinformowaniu Spółki przez polską Komisję Nadzoru Finansowego (KNF) o tym, że otrzymała od luksemburskiej komisji (CSSF) dokument o zatwierdzeniu prospektu.
Grupa ACE jest wiodącym w Europie dostawcą komponentów samochodowych do systemu hamulcowego. Specjalizuje się w produkcji dwóch podstawowych części hamulców tarczowych: żeliwnych jarzm (największy dostawca w Europie - ok. 44% rynku) i aluminiowych zacisków (ponad jedna czwarta rynku europejskiego).
Produkcja skupiona jest w dwóch w pełni kontrolowanych przez ACE spółkach: Fuchosa (zakład w Hiszpanii, odlewanie komponentów żeliwnych) i EBCC (zakład w Polsce, odlewanie i obróbka mechaniczna komponentów aluminiowych).
Klientami Grupy ACE są najwięksi w Europie dostawcy podzespołów, tacy jak Continental Teves, TRW Automotive oraz Robert Bosch. Produkty Grupy ACE montowane są w większości samochodów produkowanych w Europie (jarzma Fuchosa montowane są w ok. 125 modelach samochodowych, a zaciski EBCC w 16 różnych platformach systemu hamulcowego, które wykorzystywane są w ok. 50 modelach samochodów).
Obecne od lat na rynku motoryzacyjnym EBCC i Fuchosa stworzyły Grupę ACE w 2006 r., dzięki czemu powstał silny i wyspecjalizowany dostawca europejski, o zdywersyfikowanej technologii produkcji. ACE wykorzystuje trzy najważniejsze technologie dla przemysłu motoryzacyjnego: odlewnictwo żeliwa i aluminium oraz obróbkę mechaniczną. Grupa ACE czerpie z połączenia szereg korzyści, takich jak efektywniejsza obsługa klienta (dzięki obecności w Europie Zachodniej i Centralnej), czy silniejsza pozycja w rozwoju nowych produktów.
Stworzenie Grupy ACE było możliwe dzięki inwestycjom funduszy z grupy Innova Capital - wiodącej firmie private equity w Europie Środkowej i Wschodniej. Fundusze Innova przejęły EBCC w 2005 r., a w 2006 r. - wspólnie z kilkoma obecnymi menedżerami ACE- firmę hiszpańską. Udziały w obu spółkach operacyjnych zostały pośrednio wniesione do utworzonej spółki holdingowej ACE, zarejestrowanej w Luksemburgu, w której 80% akcji kontrolują pośrednio Fundusze Innova. Pozostałe 20% akcji ACE należy do spółki Casting Brake, której udziałowcami jest część menedżerów Grupy ACE.
W 2006 r. Grupa ACE osiągnęła 79,2 mln euro przychodów, wypracowując 15,3 mln euro EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) oraz 6,9 mln euro zysku netto (wyniki finansowe pro-forma).