Z niezależnych badań rynkowych wynika, że marka Komputronik zyskała w ostatnich latach wyjątkowo silną pozycję. Jej mocną stroną, poza wysoką rozpoznawalnością, jest także duża liczba nagród przyznawanych przez czołowe media i organizacje. Komputronik znalazł się między innymi na I miejscu prestiżowej Listy Diamentów Forbesa 2009 w swoim regionie jako "jedna z ikon polskiego rynku IT". Spółka wymieniana jest także w gronie najlepszych pracodawców. Marka Karen, choć również cieszy się znakomitą opinią klientów i obserwatorów rynkowych, ustępuje pod tym względem renomie Komputronik.
- Marnowanie potencjału marki Komputronik byłoby wbrew interesom grupy, zwłaszcza w czasach spowolnienia gospodarczego - mówi Szymon Bujalski, wiceprezes Komputronik.
Z badań ilościowych wynika, że rozpoznawalność marki Komputronik w jej grupie docelowej sięga 60 proc., zaś dobrą znajomość tej marki deklaruje nieco ponad połowa potencjalnych klientów. W przypadku Karen rezultaty te wynoszą odpowiednio, 21 proc. oraz 15 proc. Wyraźnym potwierdzeniem wyników badań jest ponad 100-procentowa poprawa wyników sprzedaży salonu Karen w poznańskim Centrum Handlowym Panorama po tym, jak pilotażowo dokonano zmiany nazwy salonu na Komputronik.
W opinii Wiceprezesa Komputronik spowolnienie gospodarcze to najlepszy okres na tego typu działania. Jednolita, silna marka, za którą stoi ponad 300 salonów w całej Polsce i czołowy, najbardziej rozpoznawalny sklep internetowy ze sprzętem IT i elektroniką użytkową, będzie stanowić duży potencjał zarówno przed, jak też po powrocie dobrej koniunktury.
Powiększenie sieci sprzedaży umożliwi skuteczniejsze negocjacje cenowe z dostawcami. W rezultacie klienci Komputronik uzyskają nie tylko większą dostępność do salonów tej znanej i cenionej marki, ale mogą też liczyć na jeszcze bardziej atrakcyjne ceny. Z kolei użytkownicy Komputronik.pl, czołowego polskiego sklepu internetowego ze sprzętem IT i elektroniką użytkową, będą mogli osobiście odebrać produkty zamówione przez Internet w wielu nowych punktach sprzedaży.
Zarządy obu spółek podkreślają, że pomimo zmiany marki, faktycznym operatorem salonów nadal będzie Karen. Teraz jednak będzie w pełni korzystał ze wsparcia działów: zakupów, marketingu i logistyki Komputronik. Dzięki temu możliwa będzie znaczna optymalizacja kadry i zasobów.
Komputronik jest w posiadaniu 57 proc. udziałów w Karen. Włączenie ponad 50 salonów działających pod marką Karen do struktury Grupy Komputronik sprawiło, że powstała największa na polskim rynku specjalistyczna sieć oferująca rozwiązania rynku IT, technologii cyfrowych i elektroniki użytkowej. Obecnie składa się ona z przeszło 300 salonów sprzedaży działających pod dwiema markami.
Komputronik SA
Jest jedną z czołowych sieci sprzedaży sprzętu komputerowego w Polsce i wysoko plasuje się w rankingach najszybciej rozwijających się firm branży IT w naszym kraju. Sieć sprzedaży firmy liczy już ponad 300 salonów. Klienci obsługiwani są poprzez sieć składającą się z salonów własnych, partnerów franchisingowych i sklepów Komputronik Partner oraz wielokrotnie nagradzany sklep internetowy www.komputronik.pl. Firma zajmuje się też produkcją i serwisem komputerów własnej marki - Komputronik SENSILO, Komputronik INFINITY oraz Komputronik PRO. Powstały 1 lipca 2005 r. podmiot Komputronik Biznes oferuje kompleksową obsługę w zakresie informatyzacji przedsiębiorstw, opartą na wysokich kwalifikacjach i połączonym know-how z dziedziny sprzętu i oprogramowania.