Reklama

Konsekwentny rozwój giełdowej Grupy zapowiada prezes PMPG Polskie Media

Dwukrotny wzrost biznesu w 2018 r. w stosunku do ostatnich rocznych wyników - taki cel stawia przed swoimi menadżerami Michał Maciej Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media. Lisiecki w rozmowie z Rafałem Irzyńskim dla Inwestorzy.tv komentuje wyniki roku 2016 oraz przedstawia perspektywy na kolejne lata. Podkreśla, że PMPG jest spółką przewidywalną, ze zdrowymi fundamentami i potencjałem do generowania dobrych wyników finansowych.

- Na poziomie zarządu mamy przyjętą strategię, którą konsekwentnie realizujemy. Naszym długoterminowym celem jest budowa polskiej grupy, z silnym polskim DNA, ale działającej również na innych rynkach - mówi Lisiecki.

Zapowiada też, że w III/IV kwartale br. Grupa zaprezentuje strukturę projektu PMPG Ventures, działającego w modelu "media 4 equity". - Dzięki takiej strukturze będziemy mogli pokazać nasze inwestycje i udziały w różnych przedsięwzięciach, w które angażujemy się już dzisiaj - mówi. Dodaje, że nowa struktura pozwoli również pokazać horyzont czasowy i potencjał tych inwestycji. Dotyczy to również obligacji, w które inwestowane są nadwyżki finansowe Grupy.

Reklama

Prezes PMPG Polskie Media zapowiada, że Grupa opublikuje prognozę po wynikach I kwartału, kiedy będzie miała już potwierdzoną strukturę przychodów i część długoterminowych kontraktów. - Pracujemy nad tym, by nasze przychody miały charakter abonamentowy, projektujemy przychody powtarzalne, aby baza była stała. Dzięki temu nasze prognozy są realizowalne, a my możemy koncentrować się na rozwoju Grupy - zaznacza.

- Nasze wyniki są nudne, bowiem to co obiecujemy - realizujemy. Działamy zgodnie ze strategią overdeliver than overpromise, nasze wyniki są lepsze od prognoz - podkreśla Lisiecki. Odsłaniając "kuchnię" zarządczą, zwraca również uwagę, że co kwartał na poziomie Grupy weryfikowane są koszty działalności i identyfikowane są pola, gdzie te koszty mogą być optymalizowane, jak w strategii "Warren Buffett i inwestowanie w wartość".

W 2016 r. pozwoliło to na obniżenie kosztów sprzedaży o 3 mln zł.

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w 2016 r. wyniosły 57 mln 130 tys. zł i były o 10 proc. wyższe od tych osiągniętych rok wcześniej. Skonsolidowany EBIT ukształtował się na poziomie 9 mln 541 tys. zł, co oznacza wzrost o 65 proc. w stosunku do 2015 r. oraz o 27 proc. w stosunku do prognozy. EBITDA wyniosła 10 mln 163 tys. zł i była r/r wyższa o 59 proc. oraz o 25 proc. od prognozy. Zysk brutto wzrósł o 42 proc., a zysk netto - o 37 proc.

Opr. KM

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »