Koszule, krawaty i szycie na miarę

Zakłady Odzieżowe Bytom zamierzają poszerzyć jesienią 2007 roku swoją ofertę ubrań o koszule i krawaty. Spółka zamierza rozwinąć "szycie na miarę" na skalę przemysłową, by w 2009 roku sprzedawać w ten sposób 15.000 ubrań rocznie, co da 12 mln zł przychodów - poinformowali przedstawiciele grupy na konferencji.

Zakłady Odzieżowe Bytom zamierzają poszerzyć jesienią 2007 roku swoją ofertę ubrań o koszule i krawaty. Spółka zamierza rozwinąć "szycie na miarę" na skalę przemysłową, by w 2009 roku sprzedawać w ten sposób 15.000 ubrań rocznie, co da 12 mln zł przychodów - poinformowali przedstawiciele grupy na konferencji.

- W celu zwiększenia efektywności operacyjnej planujemy wprowadzić "szycie na miarę" na skalę przemysłową. W 2009 roku chcemy szyć 15.000 ubrań rocznie, co może nam przynieść 12 mln zł przychodów przy 60-proc. rentowności - powiedział Artur Morawiec, główny analityk Bytomia.

- Dodatkowo od jesieni tego roku chcemy wprowadzić nowe produkty pod własną marką: koszule, krawaty i dzianinę - dodał.

Bytom chce przeznaczać więcej środków na promocję.

- W tym roku może to być 2-3 proc. przychodów, a docelowo około 5 proc. - powiedziała Dorota Wiler, wiceprezes i dyrektor finansowy Bytomia.

Reklama

Grupa Bytom, w skład której wchodzi Bytom i Dolwis, szacuje, że na koniec 2006 roku uzyskała 68 mln zł przychodów i około 8 mln zł zysku netto.

W grudniu 2006 roku Bytom przedstawił prognozy finansowe na 2007 rok zakładające osiągnięcie 4,66 mln zł zysku netto i 86 mln zł przychodów (prognoza wyników na 2007 rok nie uwzględnia ewentualnego zakupu Warmii).

W 2009 roku grupa ma osiągnąć 180 mln zł przychodów oraz 10-proc. rentowność netto.

- W 2009 roku 120 mln przychodów pochodziłoby od obecnej grupy Bytom, a 60 mln zł mogłaby wypracować Warmia, gdyby udało się ją kupić w drodze prywatyzacji. Jeśli to się nie powiedzie, wówczas pozyskamy inne podmioty (producentów odzieży męskiej) do grupy - powiedział Tomasz Sarapata, prezes Bytomia.

- Jeśli chodzi o finansowanie przejęć, to myślimy o nabywaniu podmiotów w oparciu o środki nie pochodzące z emisji - dodał.

Bytom złożył we wrześniu 2006 roku ofertę zakupu producenta płaszczy Warmia z Kętrzyna. Zadeklarował w niej, że w ciągu pięciu lat od zakupu firmy zainwestuje w jej rozwój nie mniej niż 10 mln zł.

Wiler poinformowała, że wyniki finansowe Warmii za 2006 rok powinny być porównywalne do tych z 2005 roku. Warmia miała w 2005 roku ponad 40 mln zł przychodów oraz 2-proc. rentowność netto.

Sieć salonów Bytomia, po przejęciu Warmii, może zwiększyć się do około 50. Obecnie ma 35 salonów.

Prezes Bytomia poinformował, że spółka zależna Bytomia Dolwis na koniec 2006 roku wykaże jeszcze niewielką stratę, przy około 32 mln zł przychodów, jednak w 2007 roku jego zysk netto powinien wynieść zero, by później rosnąć w tempie około 2 mln zł rocznie.

Do końca pierwszego kwartału 2007 roku Bytom może zakupić od Skarbu Państwa kolejne 25 proc. udziałów w Dolwisie.

Dolwis jest największym dostawcą ZO Bytom i największym w Polsce producentem podszewek wiskozowych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: szycie | koszule | warmia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »