Kredyt Bank liczy na 19-proc. roczny wzrost przychodów segmentu MSP

Kredyt Bank, który w 2010 roku pozyska 2500 firm z segmentu małych i średnich firm, planuje w kolejnych latach pozyskiwać rocznie 4,5 tys. Bank liczy, że przychody tej linii będą do 2012 roku rosły rocznie średnio o 19 proc. - poinformowali w czwartek na konferencji przedstawiciele banku.

Kredyt Bank, który w 2010 roku pozyska 2500 firm z segmentu małych i średnich firm, planuje w kolejnych latach pozyskiwać rocznie 4,5 tys. Bank liczy, że przychody tej linii będą do 2012 roku rosły rocznie średnio o 19 proc. - poinformowali w czwartek na konferencji przedstawiciele banku.

- Aktywnie ruszyliśmy do nowych i obecnych klientów. Cel 2,5 tys. nowych klientów w tym roku zrealizujmy. Wcześniej w najlepszym roku mieliśmy około 1 tys. firm w tym obszarze - powiedział Jerzy Śledziewski, dyrektor departamentu bankowości przedsiębiorstw Kredyt Banku.

- Przychody w październiku od klientów pozyskanych w tym roku stanowiły 10 proc. miesięcznych przychodów lini biznesowej MSP - dodał.

Dyrektor poinformował, że zgodnie z planami banku do 2012 roku jego udział rynkowy mierzony liczbą klientów MSP wzrosnąć ma do 7,5 proc. z 5 proc. obecnie.

Reklama

- Rok do roku przychodowo chcemy rosnąć około 19 proc. W przyszłym i kolejnych latach chcemy pozyskiwać około 4,5 tys. nowych klientów - powiedział Śledziewski.

Obecnie bank ma 15,5 tys. klientów z segmentu MSP. Do listopada 2010 roku bank zwiększył liczbę klientów o 2350 podmiotów. Do segmentu tego Kredyt Bank zalicza firmy o przychodach od1 mln zł do 25 mln zł.

Zgodnie z nową strategią bank chce się skupić m.in. w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw.

- Redukujemy portfel wielkich kredytów, w tym roku to będzie około 1 mld zł spadku. Spodziewamy się, że nasza książka kredytowa będzie stabilna, może się jednak zmniejszyć - powiedział Krzysztof Kokot, wiceprezes odpowiedzialny za segment korporacyjny.

- Przeorientowujemy nasz biznes na firmy małe i średnie. Nie oznacza to, że wycofujemy się z rynku dużych firm, ale chcemy rozważnie uczestniczyć w tego typu finansowaniu - dodał.

Kredyt Bank w styczniu 2011 roku zaproponuje klientom z segmentu MSP nową ofertę pakietów produktowych, a także kartę kredytową dla biznesu. W czerwcu 2011 roku bank chce przedstawić odświeżoną ofertę bankowości elektronicznej.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bank | MSP | bańki | przychód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »