Kurs akcji Fenghua spadł w debiucie na GPW o 5,68 proc.

Kurs akcji chińskiego producenta podeszew, spółki Fenghua, spadł na otwarciu w pierwszym dniu notowań na warszawskiej giełdzie o 5,68 proc. do 39,7 zł.

Ostateczna liczba akcji nowej emisji w ramach oferty publicznej została ustalona na 55.641 szt. Cena emisyjna została ustalona na 10 euro, czyli 42,09 zł, co oznacza, że wpływy brutto z oferty publicznej wyniosły około 0,6 mln euro (2,34 mln zł). Spółka planowała pozyskać 10,4-12,7 mln euro netto.

Około 64 proc. akcji nowej emisji zostało przydzielonych inwestorom indywidualnym.

Strategia rozwoju Fenghua zakłada zwiększenie mocy wytwórczych z aktualnych 48 mln do 80 mln par podeszew na koniec roku 2016. Przewidywanemu wzrostowi skali działalności spółki dodatkowo ma towarzyszyć poprawa rentowności, wynikająca z zastąpienia nowymi mocami wytwórczymi części produkcji outsourcingowanej.

Reklama

W 2013 roku Fenghua miała 90,1 mln euro przychodów i 18,8 mln euro zysku netto. W I połowie 2014 r. przychody Fenghua wyniosły 42,5 mln euro (+13,5 proc. rdr), a zysk netto 9,5 mln euro (+21,5 proc. rdr).

Fenghua została założona w 2004 r., a jej zakład produkcyjny znajduje się w mieście Jinjiang. Spółka zatrudnia ok. 1,8 tys. osób. Spółka jest producentem podeszew do obuwia sportowego m.in. dla takich marek, jak Kappa, Fila, Admiral, Power czy Brooks.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: debiut giełdowy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »