Lepsze wyniki Netii w III kw.

Netia wypracowała w trzecim kwartale 2017 roku 98,4 mln zł wyniku EBITDA - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP spodziewali się wyniku na poziomie 94,3 mln zł. Przychody operatora telekomunikacyjnego wyniosły 356,2 mln zł i były bliskie oczekiwaniom analityków, którzy szacowali sprzedaż na 354 mln zł.

Netia wypracowała w trzecim kwartale 2017 roku 98,4 mln zł wyniku EBITDA - poinformowała spółka w raporcie. Analitycy ankietowani przez PAP spodziewali się wyniku na poziomie 94,3  mln zł. Przychody operatora telekomunikacyjnego wyniosły 356,2 mln zł i były bliskie oczekiwaniom analityków, którzy szacowali sprzedaż na 354 mln zł.

Wynik EBITDA grupy był w trzecim kwartale o 4,4 proc. niższy niż przed rokiem. Podobny spadek (4,5 proc.) zanotowały przychody.

Zysk operacyjny Netii wyniósł 21,4 mln zł wobec oczekiwanych przez analityków 16 mln zł. Grupa wypracowała w trzecim kwartale 14,4 mln zł zysku netto, podczas gdy analitycy szacowali wynik na poziomie 13,1 mln zł. Rok wcześniej zysk wyniósł 16,8 mln zł.

Poniżej wyniki Netii za trzeci kwartał w porównaniu z konsensusem PAP Biznes i wynikami poprzednich okresów.

Reklama
3Q2017 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2017
Przychody 356,2 354,0 0,6% -4,5% -1,4% 1081,9
EBITDA 98,4 94,3 4,4% -4,4% -0,5% 291,6
EBIT 21,4 16,0 33,4% 303,8% 5,4% 57,0
Zysk netto 14,4 11,5 25,7% -14,3% -5,3% 41,5
marża EBITDA 27,6% 26,6% 1,00 0,03 0,24 26,95%
marża EBIT 6,0% 4,5% 1,48 4,59 0,39 5,27%
marża netto 4,0% 3,2% 0,81 -0,46 -0,17 3,84%

Skorygowane operacyjne przepływy pieniężne grupy sięgnęły w trzecim kwartale 44 mln zł, co oznacza wzrost o 106 proc. kwartał do kwartału oraz spadek o 20 proc. rok do roku.

Wydatki inwestycyjne Netii w okresie lipiec-wrzesień wyniosły 69,2 mln zł, wobec odpowiednio 53,2 mln zł w drugim kwartale i 73,5 mln zł w pierwszym kwartale.

Przychody segmenty usług dla klienta detalicznego wyniosły 184 mln zł, czyli były o 1 proc. wyższe niż rok wcześniej. Marża skorygowanego zysku EBITDA tej działalności wyniosła 38,4 proc., i była niższa od ubiegłorocznej (39,6 proc.).

W segmencie usług dla klienta biznesowego przychody wyniosły w trzecim kwartale 167 mln zł, spadając o 10 proc. rok do roku. Marża skorygowanej EBITDA wzrosła rok do roku, do 18,2 proc. z 17,6 proc. Spółka podała, że wzrost rentowności wynikał m.in. z optymalizacji wydatków na reklamę i marketing.

Na koniec września grupa świadczyła 2,015 mln usług, o 32,9 tys. mniej niż na koniec czerwca. Spadek miał miejsce zarówno w usługach świadczonych na własnej sieci (na koniec września Netia świadczyła 1,188 mln usług, o 12 tys. mniej niż kwartał wcześniej), jak i dostępie regulowanym (na koniec września baza wynosiła 827,8 tys. usług, o ponad 20 tys. mniej niż na koniec czerwca).

Baza usług głosowych na koniec trzeciego kwartału sięgała 1,040 mln linii, o 28,3 tys. mniej niż kwartał wcześniej. Spadek dotyczył usług na sieci własnej (o 10 tys. mniej do 591,1 tys.), oraz dostępie regulowanym : WLR (spadek o 15 tys. do 378,4 tys.) i LLU (spadek o 3,3 tys. do 70,2 tys.).

Średni miesięczny przychód na klienta (ARPU) usługi głosowej utrzymał się w trzecim kwartale na takim samym poziomie jak w drugim kwartale, czyli wyniósł 31 zł.

Liczba usług szerokopasmowych Netii na koniec trzeciego kwartału spadła do 652,3 tys. z 666,6 tys. na koniec czerwca. Usługi na własnej sieci operatora zanotowały spadek o 4 tys. do 408,8 tys., przy czym na sieci nowej generacji (NGA) baza urosła o 5 tys. do 202,7 tys. Liczba usług świadczonych na sieciach innych operatorów spadła odpowiednio o 4,6 tys. w przypadku usług LLU (do 91,6 tys.) oraz 5,5 tys. na usługach BSA (do 151,9 tys.).

Średni miesięczny przychód na klienta usługi szerokopasmowej, podobnie jak w drugim kwartale, wyniósł 56 zł.

Z końcem września Netia świadczyła klientom 135,6 tys. usług mobilnych, o 7,7 tys. więcej niż kwartał wcześniej. Średni przychód na klienta głosowej usługi mobilnej spadł kwartał do kwartału o 1 zł do 15 zł, podobnie jak przychód usługi internetu mobilnego, który również obniżył się o 1 zł do 20 zł.

Na koniec września liczba aktywnych klientów usług telewizyjnych w Netii wzrosła do 187,7 tys., co stanowi wzrosło 2 tys. usług wobec drugiego kwartału. ARPU usługi telewizyjnej wzrosło w trzecim kwartale do 43 zł z 42 zł kwartała wcześniej.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: netia | Netia SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »