Liczba klientów PTC wzrosła do 12,722 mln
Liczba klientów Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci Era i Heyah, wzrosła na koniec trzeciego kwartału 2007 roku rdr o 6,8 proc., do 12,722 mln - poinformował dyrektor finansowy Jens Becker na konferencji prasowej.
- Ten wzrost był w dużej mierze dzięki wzrostowi w segmencie post- paid, gdzie liczba klientów wzrosła na koniec września o 21,2 proc. do 5,122 mln - powiedział Becker.
Spółka chce utrzymać w IV kw. wskaźnik CHURN (średni miesięczny wskaźnik odłączeń) na niskim poziomie oraz skoncentrować wysiłki, by wzrosła rentowność.
- Nasze cele na IV kw. to kontynuacja zorientowania naszych działań na segment post-paid i utrzymanie wskaźnika rezygnacji na bardzo niskim poziomie, tak jak jest teraz oraz inwestycje w rozwój sieci - powiedział Klaus Hartmann, prezes PTC.
- Marże, który uzyskujemy to coś co nam odpowiada, ale będziemy koncentrować nasze wysiłki na to, żeby rentowność rosła - dodał.
Przychody PTC w trzecim kwartale 2007 roku wzrosły rok do roku o prawie 1 proc., do 1,919 mld zł z 1,906 mld zł.
Narastająco po trzech kwartałach 2007 roku przychody wzrosły o 3,2 proc. do 5,498 mld zł z 5,326 mld zł w takim samym okresie roku 2006.
EBITDA w trzecim kwartale tego roku wyniosła 674 mln zł wobec 426 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA wzrosła do 35,1 proc., z 22,4 proc. rok wcześniej.
Po dziewięciu miesiącach 2007 roku EBITDA wyniosła 1,882 mld zł wobec 1,669 mld zł rok wcześniej, a marża EBITDA odpowiednio 34,2 proc. wobec 31,3 proc.
Wskaźnik ARPU (średni przychód na abonenta) wyniósł w trzecim kwartale 49 zł. W pierwszym kwartale 2007 roku ARPU wyniósł 45 zł, a w drugim 48 zł.
Wskaźnik CHURN w segmencie post-paid wyniósł w III kw. 2007 0,7 proc. wobec 0,6 proc. w II kw. 2007 roku i 0,5 proc. w I kw. tego roku.
W okresie I-III kw. 2007 roku CHURN wyniósł 0,6 proc., czyli tyle samo ile w I-III kw. 2006.
Liczba przyłączeń netto w III kw. 2007 roku wyniosła 196.000 wobec 152.000 w II kw. 2007 i 145.000 w I kw. 2007.
Hartmann podtrzymał też chęć uzyskania pozycji lidera przez spółkę na rynku pod kątem wielkości przychodów.
Powiedział również, że PTC prowadzi rozmowy z potencjalnymi MVNO i preferuje takich, którzy chcą korzystać z infrastruktury radiowej PTC i mają też swoją koncepcję działalności, a nie takich, dla których MVNO byłoby tylko działalnością marketingową.
PTC chce do końca roku zwiększyć liczbę punktów sprzedaży do 1.080 z obecnych 1.020 (w tym 117 salonów własnych obecnie i 111 salonów franczyzowych).
Operator planuje też zwiększenia zatrudnienia w 2008 roku, m.in. w związku ze zwiększaniem liczby klientów i sieci dystrybucji.