LiveChat Software dynamicznie zaczyna rok finansowy

LiveChat Software, jeden z liderów globalnego rynku rozwiązań live chat, zanotował w okresie kwiecień - czerwiec 5,89 mln zł zysku netto, 7,86 mln zł EBITDA oraz 11,24 mln zł przychodów. Oznacza to wzrost o odpowiednio 77, 84 oraz 86 procent. Tak dobre wyniki to efekt szybkiego tempa pozyskiwania nowych klientów i wykorzystania możliwości jakie daje świadczenia usług w modelu SaaS (Software as a Service).

LiveChat Software, jeden z liderów globalnego rynku rozwiązań live chat, zanotował w okresie kwiecień - czerwiec 5,89 mln zł zysku netto, 7,86 mln zł EBITDA oraz 11,24 mln zł przychodów. Oznacza to wzrost o odpowiednio 77, 84 oraz 86 procent. Tak dobre wyniki to efekt szybkiego tempa pozyskiwania nowych klientów i wykorzystania możliwości jakie daje świadczenia usług w modelu SaaS (Software as a Service).

Okres kwiecień - czerwiec, to dla LiveChat Software pierwszy kwartał roku finansowego 2015/16, który zakończy się 31 marca 2016 r. Poprzedni rok obrotowy (2014/15) spółka z Wrocławia zakończyła notując wzrost zysku netto na poziomie 89% i zwiększając przychody o 81%.

"Nasze wyniki pokazują, że umiemy podtrzymać bardzo szybkie tempo rozwoju. Intensywnie pracujemy nad tym, żeby LiveChat był najlepszym rozwiązaniem na rynku.

Dzięki temu utrzymujemy pozycję jednego z globalnych liderów. Natomiast nasz model biznesowy pozwala nam utrzymywać bardzo wysokie marże, samodzielnie finansować rozwój i generować gotówkę, którą dzielimy się z Akcjonariuszami" - powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Reklama

W I kwartale LiveChat Software zanotował rentowność sprzedaży brutto na poziomie 85,5%, 69,9% rentowności EBITDA, oraz 67,5% rentowność operacyjną. Marża netto wyniosła 52,4%.

Dla Akcjonariuszy LiveChat Software kluczowe jest to, że wyniki przekładają się na generowaną gotówkę. W I kwartale przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 6,27 mln zł wobec 4,49 mln zł przed rokiem. Na koniec czerwca w kasie Spółki było już 20,71 mln zł.

Zgodnie z oficjalną polityką dywidendową, Zarząd zarekomendował przeznaczenie praktycznie całego jednostkowego zysku LiveChat Software S.A. za zeszły rok na dywidendę. W dniu 20 lipca Walne Zgromadzenie Spółki przyjęło ten wniosek, a wartość dywidendy na jedną akcję spółki wyniosła 0,71 zł.

Wrocławska firma jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży. Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających m.in. analizę ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakość pracy konsultantów.

LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service - oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Do jej klientów należą zarówno małe sklepy internetowe, jak i wielkie światowe marki, takie jak Orange, Play, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab, Pizza Hut czy Air Asia. Z rozwiązania LiveChat korzystają też uniwersytety, czy instytucje publiczne z Departamentem Stanu USA na czele.

Według stanu na 1 sierpnia 2015 r., LiveChat Software miał już 11.515 klientów. Dla porównania rok wcześniej było to 8.208 firm korzystających z jego rozwiązania. Na uwagę zasługuje fakt, że w każdym z miesięcy tego roku finansowego, liczba klientów rosła o ponad 300.

LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Jest też jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. Spółka 11 kwietnia 2014 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

opr.MZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »