Reklama

LPP edukuje młodych projektantów

LPP, lider branży odzieżowej i właściciel marek RESERVED, House, MOHITO oraz SiNSAY, aktywnie współpracuje ze studentami Akademii Sztuk Pięknych oraz uczelni wyższych o kierunkach związanych z modą i projektowaniem ubioru.

LPP, lider branży odzieżowej i właściciel marek RESERVED, House, MOHITO oraz SiNSAY, aktywnie współpracuje ze studentami Akademii Sztuk Pięknych oraz uczelni wyższych o kierunkach związanych z modą i projektowaniem ubioru.

Firma realizuje dwa duże projekty edukacyjne - "Warsztaty Projektowania Ubioru" oraz warsztaty "Biała Koszula", w których udział wzięło dotychczas niemal dwustu studentów. W tym roku dziesięciu najlepszych otrzymało możliwość odbycia płatnego stażu w centrali firmy LPP.

Staż w LPP to często początek kariery zawodowej młodych projektantów. W latach 2012 i 2013, zatrudnionych zostało ok. 30 proc. stażystów, natomiast w 2011 roku wskaźnik ten był jeszcze wyższy - współpracę nawiązano z niemal połową studentów, uczestniczących w programach stażowych.

Reklama

"Warsztaty Projektowania Ubioru" i projekt "Biała Koszula" to coroczne, projekty edukacyjne prowadzone przez projektantów flagowej marki LPP - RESERVED. Celem regularnie organizowanych warsztatów jest przybliżenie młodym projektantom oraz studentom uczelni modowych procesu powstawania kolekcji i konkretnych produktów, przy wsparciu profesjonalnych projektantów LPP. Udział w projektach to możliwość zdobycia doświadczenia w jednej z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w Polsce, która z powodzeniem rozszerza swoją działalność na rynkach zagranicznych.

- Wartością naszych warsztatów jest to, że uczymy projektowania komercyjnego, wiemy jakie warunki musi spełniać produkt, by odniósł sukces rynkowy - mówi Łukasz Smoła, projektant RESERVED. Podczas zajęć zauważamy, że dla studentów, często skoncentrowanych głównie na teorii, nasza praktyczna perspektywa stanowi wartość dodaną, ponieważ przybliża ich do realnego myślenia o modzie i postrzegania jej w szerokiej perspektywie rozwoju ścieżki zawodowej - dodaje.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji "Warsztatów Projektowania Ubioru" było wprowadzenie do projektowania komercyjnego. W ramach praktycznych zajęć, zorganizowanych we Wzorcowni Reserved w Gdańsku, studenci mieli za zadanie przygotować plansze inspiracyjne w oparciu o trendbooki Peclers Paris do dwóch linii RESERVED - Young Fashion Lab i MODERN LINE. Ponadto, każda z grup stworzyła tzw. Brand Person, czyli precyzyjny opis profilu klienta, dla którego przygotowują projekt. Do zadań uczestników warsztatów należało także przygotowanie krótkiego filmu modowego. Studenci zaprezentowali również własne portfolia i propozycje projektów.

W ramach działań kierowanych do młodych projektantów firma LPP już po raz drugi zorganizowała także cykl spotkań "Biała Koszula" w School of Form w Poznaniu. Podczas warsztatów młodym adeptom projektowania ubioru zaprezentowano poszczególne etapy procesu, w którym uczestniczą profesjonalni projektanci, tworzący aktualne kolekcje marek LPP. Studenci mieli także okazję sprawdzić swoje kompetencje w praktyce. Podczas warsztatów odbyli cykl przygotowań i realizacji procesu powstawania produktu - od omówienia harmonogramu, poznania specyfiki współpracy z technologiem, poprzez przygotowanie plansz inspiracyjnych, projektowanie, aż po analizę sprzedaży.

W przyszłym roku akademickim LPP rozszerzy współpracę z poznańską uczelnią - w marcu 2015 roku w School of Form odbędą się warsztaty dotyczące Visual Merchandising, czyli technik i metod prezentacji produktu, podczas których uczestnicy będą mięli możliwość praktycznego sprawdzenia swych umiejętności w salonach marek LPP.

Firma LPP jest także obecna wszędzie tam, gdzie młodzi ambitni ludzie szukają możliwości rozwoju zawodowego i zatrudnienia. W tym roku LPP było obecne między innymi na Inżynierskich Targach Pracy organizowanych przez Politechnikę Gdańską. Producenta odzieży nie zabrakło też na Dniach Kariery AIESEC na Uniwersytecie Gdańskim, podczas których studenci spotkali się z przedstawicielami firmy i mieli możliwość udziału w rekrutacji.

Spółka LPP, notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się grup odzieżowych. Tylko w 2013 roku firma sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Przedsiębiorstwo od lat konsekwentnie rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. LPP posiada sieć blisko 1400 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Szanghaju. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, a na 2016 rok planowana jest premiera kolejnej.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »