LPP wzmacnia ekspansję na zachodzie
LPP, jeden z liderów branży odzieżowej na rynku środkowoeuropejskim, realizuje zapowiadaną wcześniej ekspansję na rynek niemiecki. Firma podpisała nowe umowy na otwarcie flagowych sklepów marki RESERVED w kolejnych lokalizacjach w Niemczech, w tym w Berlinie, gdzie powstanie pierwszy flagowy sklep LPP. Spółka ma ambitne plany, by w ciągu trzech lat otworzyć na tym rynku kolejnych 30 sklepów marki RESERVED.
Ekspansja LPP na Zachód, to bez wątpienia jedna z najważniejszych decyzji, jaką zarząd podjął w ostatnich latach, stawiając za cel intensywny rozwój firmy oraz umocnienie pozycji LPP na arenie międzynarodowej. Na mocy podpisanej umowy, w Berlinie powstanie nowy sklep flagowy LPP, usytuowany w prestiżowym położeniu, przy handlowej ulicy Tauentzienstraße 18. Zgodnie z założeniami inwestycyjnymi, w ostatnim kwartale 2016 roku, LPP będzie sprzedawało tam produkty marki RESERVED na prawie 2000 m kw. powierzchni. Z kolei w innej lokalizacji, w ponad 300 tys. mieście Mannheim, sieć odzieżowa RESERVED będzie wynajmować w Pałacu przy handlowej ulicy Planken powierzchnię handlową sięgającą aż 2400 m kw.
- Niemcy to największy rynek odzieżowy w Europie, czwarty pod względem wielkości na świecie, bardzo dojrzały i ukierunkowany na obecność międzynarodowych marek - mówi Piotr Dyka wiceprezes Zarządu LPP, odpowiedzialny za markę Reserved w kraju i za granicą. Działamy w biznesie, w którym podstawą jest ciągłe szukanie nowych możliwości rozwoju. Chcemy być obecni na najbardziej prestiżowych ulicach modowych w Europie. Otwarcie salonu w Berlinie podkreśla naszą strategię ekspansyjną, która ma na celu otwarcie sklepów w czołowych lokalizacjach największych miast niemieckich. Do końca tego roku otworzymy jeszcze 3 salony RESERVED na tym rynku - dodaje Piotr Dyka.
Pierwszy salon RESERVED w Niemczech otwarto we wrześniu br. w Centrum Handlowym Palais Vest w Recklinghausen, kolejne otwarcia będą miały miejsce w październiku tego roku w Stuttgarcie i Bremie oraz w grudniu w Hanowerze. Niemcy stanowią pierwszy krok w ekspansji LPP na Zachód. Równocześnie koncern rozpoczyna działalność w zupełnie nowych dla siebie rejonach - jesienią salony wszystkich marek LPP zostaną otwarte w Chorwacji, a w Katarze, pierwszej bliskowschodniej lokalizacji, swoich pierwszych klientów powita na początku 2015 roku roku flagowa marka RESERVED.
LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od lat konsekwentnie rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, a na 2016 rok planowana jest premiera kolejnej. LPP posiada sieć niemal 1500 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Szanghaju. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie. Z końcem sierpnia akcje spółki weszły do prestiżowego indeksu MSCI Poland. Bieżąca wycena rynkowa LPP wynosi ok. 4 mld euro.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze