LPP zwiększa zysk i sieć sklepów
Zysk netto grupy LPP, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, w trzecim kwartale 2013 roku wyniósł 110,5 mln zł wobec 94,2 mln zł rok wcześniej - podała spółka w raporcie kwartalnym. Wynik okazał się być o 12 proc. niższy od konsensusu zakładającego zysk na poziomie 125,5 mln zł.
Zysk operacyjny w III kwartale wyniósł 167,4 mln zł wobec 113,3 mln zł przed rokiem i był prawie 3 proc. wyższy od oczekiwań analityków spodziewających się 162,8 mln zł EBIT.
Przychody grupy wyniosły w III kwartale 1.107 mln zł (wzrost o 31 proc. rdr), zgodnie z konsensusem na poziomie 1.099 mln zł.
"W okresie sprawozdawczym GK LPP osiagnęła bardzo dobre wyniki operacyjne. Wzrost sprzedaży i zysku operacyjnego przekroczył tempo rozwoju sieci sprzedaży. Bardzo duży przyrost powierzchni handlowej (aż o 31 proc.) nie wpłynął negatywnie na rentowność operacyjną. Wysokie wartości sprzedaży osiągnięte we wrześniu były spowodowane dobrą oceną kolekcji jesiennych przez klientów a także korzystnymi warunkami atmosferycznymi (stosunkowo niskie temperatury). Niestety, bardzo wysokie, ujemne różnice kursowe (32 mln zł w III kwartale), głównie o charakterze statystycznym, wpłynęły negatywnie na wynik netto" - podała spółka w komentarzu do wyników.
Po trzech kwartałach 2013 roku zysk netto grupy, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł do 249,5 mln zł z 205,3 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 354,2 mln zł wobec 269,3 mln zł przed rokiem, a przychody wzrosły do 2,85 mld zł z 2,26 mld zł po trzech kwartałach 2012 r.
W trzecim kwartale 2013 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokosci 544 mln zł, zaś w placówkach Cropp Town w wysokości 193 mln zł. Sprzedaż w sklepach House wyniosła 145 mln zł, w sklepach Mohito 122 mln zł, a w salonach nowej marki Sinsay 22 mln zł.
W trzecim kwartale 2013 roku powierzchnia sieci sklepów wzrosła o 19,7 tys. m kw. Na koniec września 2013 roku GK LPP dysponowała 1.213 sklepami o łącznej powierzchni 516,6 tys. m kw.
LPP podało, że przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w III kwartale 2013 roku o 14 proc., zaś od początku roku o 7,8 proc. (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki grupy).
Zysk brutto na sprzedaży wyniósł w III kwartale 636,4 mln zł wobec 466,2 mln zł rok wcześniej.
Grupa podała w raporcie, że łącznie w tym roku planowane jest zwiększenie powierzchni sieci sklepów o około 37 proc. do ok. 590 tys. m2, a według wstępnych założeń w 2014 roku powierzchnia handlowa wzrośnie o kolejne 25-30 proc. Celem grupy jest utrzymanie kosztów funkcjonowania na niskim poziomie.