Reklama

M Food w drodze głowny rynek GPW

Holding zajmujący się międzynarodowym obrotem miodem i produktami pszczelarskimi planuje debiut na głównym parkiecie warszawskiej giełdy. Spółka, której akcje od sześciu lat notowane są na rynku NewConnect przygotowuje dwie emisje akcji: w ramach pre-IPO i IPO oraz wprowadzenie ich do obrotu na rynku regulowanym do końca tego roku. Walne Zgromadzenie w tej sprawie zaplanowano na 16 maja.

W ramach pre-IPO spółka planuje wyemitować do 1.300.000 akcji serii F. Pieniądze pozyskane w ten sposób mają wesprzeć rozwój działalności holdingu M FOOD w Bułgarii. Spółka w ubiegłym tygodniu poinformowała, że do końca półrocza sfinalizuje transakcję przejęcia jednej z bułgarskich firm działających na rynku miodów i produktów apikultury - JGV Bulgaria. M FOOD planuje rozwinąć w Bułgarii produkcję miodów ekologicznych, posiadających unijny certyfikat jakości. Rozwój działalności Spółki w tej branży jest rynkowo uzasadniony i pozwala wykorzystać pojawiającą się na rynku obrotu miodem okazję. Tego typu miody są obecnie jednymi z bardziej pożądanych na rynku, a ich światowa produkcja nie jest w stanie zaspokoić w pełni popytu na ten surowiec. Emitent zamierza pozyskać na swoje potrzeby sieć pszczelarzy, którzy będą zajmować się produkcją certyfikowanego surowca najwyższej jakości. M FOOD zamierza zająć znaczące miejsce w strukturze krajowego oraz europejskiego rynku miodów BIO. Naszym celem jest osiągnięcie 25% udziału sprzedaży miodu BIO w sprzedaży ogółem Grupy - podkreśla prezes Jerzy Gądek.

Reklama

Jednocześnie Spółka przygotowuje publiczną emisję do 3.000.000 akcji serii G. Dzięki pozyskanym od Inwestorów środkom, holding chce realizować strategię zmierzającą do zwiększania skali działalności operacyjnej holdingu w ramach akwizycji kolejnych firm, których działalność jest komplementarna wobec obecnych w strukturze spółek. M FOOD planuje akwizycję zagranicznego przedsiębiorstwa, działającego w sektorze produkcji miodów. Dzięki temu, że nowa spółka będzie działać poza Polską, Emitent nie będzie prowadził działalności konkurencyjnej wobec swoich krajowych odbiorców. M FOOD planuje zrealizować przejęcie pod koniec 2017 roku i rozpoznawać nową spółkę już w wynikach finansowych za 2018 rok.

Obie emisje akcji umożliwią spółce znaczne zwiększenie skali działalności i wzrost przychodów oraz zysków. M FOOD prognozuje, że w 2018 roku przychody wyniosą blisko 180 milionów złotych, zysk EBITDA zbliży się do 10 milionów złotych, a zysk netto przekroczy 8 milionów złotych. W porównaniu z wynikami z poprzednich lat oznaczałoby to wzrost przychodów o 55%, a zysku netto o 74% w porównaniu do wyników po czwartym kwartale 2016 roku.

- Naszym celem jest pozostanie liderem na rynku apikultury w Polsce. W najbliższych latach chcemy osiągać co najmniej 200 milionów złotych przychodu rocznego i znacząco zwiększyć udział naszych produktów BIO w Polsce i na rynku europejskim - tłumaczy prezes Gądek.

Zyski i obroty na podobnym poziomie osiągają na warszawskim rynku głównym między innymi takie spółki z sektora spożywczego jak na przykład Helio, Atlanta, czy Cereal.

Od 14 stycznia 2011 roku Grupa M FOOD notowana jest na rynku NewConnect. W obrocie na tym rynku jest obecnie 4.996.294 akcji serii A, B, C i D.

W ubiegłym roku na rynku regulowanym GPW zadebiutowało 19 spółek, w tym 7 przeniosło się z rynku NewConnect. Wśród nich znalazły się m.in.: grupa świadcząca usługi z zakresu mediów, marketingu, badań rynku i opinii publicznej - Mediacap, spółka informatyczna oferująca usługi z dziedziny tworzenia oprogramowania oraz outsourcingu IT - PGS Software, czy producent gier - Vivid Games.

M FOOD jest liderem na rynku pośrednictwa w krajowym i międzynarodowym handlu miodem. Obraca szerokim zakresem gatunków miodów, miodów pitnych i produktów apikultury.

Opr. KM

Dowiedz się więcej na temat: glowne

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »