Magna Polonia wierzy w telewizję

NFI Magna Polonia, do której należy zwycięzca konkursu na operatora telewizji mobilnej INFO-TV-FM, ma zapewnić finansowanie tego projektu. Koszt inwestycji do 2012 roku ma wynieść 200-300 mln zł - podała spółka w komunikacie.

NFI Magna Polonia, do której należy zwycięzca konkursu na operatora telewizji mobilnej INFO-TV-FM, ma zapewnić finansowanie tego projektu. Koszt inwestycji do 2012 roku ma wynieść 200-300 mln zł - podała spółka w komunikacie.

"Budowa sieci telewizji mobilnej w Polsce będzie jedną z największych inwestycji w infrastrukturę telekomunikacyjną w najbliższych latach. Do 2012 roku wydatki związane z tą inwestycją szacuje się na około 200-300 mln zł. Finansowanie tego projektu zapewni spółce INFO-TV-FM jego strategiczny udziałowiec - fundusz Magna Polonia notowany na warszawskiej giełdzie" - podał INFO-TV-FM w komunikacie prasowym.

"Zwycięstwo w przetargu spółki z portfolio funduszu zwiększa wartość aktywów netto budowanej przez nas grupy telekomunikacyjnej. Zaangażowanie funduszu w projekt pozwoli na zoptymalizowanie struktury finansowania w sposób niemożliwy do uzyskania w przypadku samodzielnego startu INFO-TV-FM. Projekt będzie finansowany zarówno instrumentami kapitałowymi jak i długiem, z istotnym udziałem vendor financing" - powiedział cytowany w komunikacie Albert Kuźmicz, prezes funduszu Magna Polonia.

Reklama

Urząd Komunikacji Elektronicznej podał w piątek, że INFO-TV-FM wygrała konkurs w technologii DVB-H. Spółka zapłaci za rezerwację częstotliwości 15,1 mln zł.

Oprócz zamojskiej spółki w konkursie startowała Mobile TV utworzona przez Polską Telefonię Cyfrową, P4, Polkomtel oraz PTK Centertel.

"Zgodnie z postanowieniami konkursu INFO-TV-FM będzie operatorem hurtowym. Stąd nasza wola współpracy ze wszystkimi podmiotami zaangażowanymi w ten segment rynku, operatorami komórkowymi, nadawcami i operatorami sieci nadawczych. Jestem przekonany, że uzgodnimy warunki współpracy z kluczowymi operatorami telefonii komórkowej, co pozwoli zrealizować cele biznesowe wszystkim uczestnikom rynku mobilnego w Polsce" - powiedział Zbigniew Gumuliński, prezes spółki.

INFO-TV-FM w złożonej ofercie zobowiązał się do zaoferowania co najmniej 16 programów od przynajmniej 16 dostawców, rozpoczęcia wykorzystywania częstotliwości oraz rozpoczęcia komercyjnego hurtowego oferowania audiowizualnych usług medialnych w 3 miesiące od otrzymania rezerwacji częstotliwości. W październiku 2008 roku UKE ogłosił konkurs na operatora telewizji mobilnej, która do końca maja 2015 roku dostępna będzie w 31 miastach, a potem do końca 2023 roku w całej Polsce.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: telewizje | info | polonia | finansowanie | magna
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »