Makarony Polskie kupiły część Gardenau

Makarony Polskie kupiły za 3,1 mln zł zorganizowaną część przedsiębiorstwa od Gardenau, producenta soków owocowych, dżemów i przetworów warzywnych pod marką Tenczynek. Spółka przewiduje, że dzięki transakcji przychody grupy w 2011 roku wzrosną o ok. 10 mln zł, a w dalszej perspektywie o 25 mln zł.

Makarony Polskie kupiły za 3,1 mln zł zorganizowaną część przedsiębiorstwa od Gardenau, producenta soków owocowych, dżemów i przetworów warzywnych pod marką Tenczynek. Spółka przewiduje, że dzięki transakcji przychody grupy w 2011 roku wzrosną o ok. 10 mln zł, a w dalszej perspektywie o 25 mln zł.

"Nabycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa od Gardenau Sp. z o.o. spowoduje wejście przez grupę w nowy segment rynku soków owocowych i przetworów warzywnych (w tym marynatów) oraz umożliwi rozszerzenie oferty asortymentowej o nowe produkty przetworów warzywnych, owocowych, mięsnych na bazie marki Tenczynek" - podały Makarony Polskie w komunikacie prasowym.

Spółka szacuje, że zakup zwiększy przychody grupy o około 10 mln zł w pierwszym roku po przejęciu, czyli w 2011, a w dalszej perspektywie, w miarę wykorzystania mocy produkcyjnych, umożliwi zwiększenie przychodów o 25 mln zł.

Reklama

Oczekiwana rentowność EBITDA ze sprzedaży produktów pod marką Tenczynek przewidywana jest na poziomie około 15 proc.

"(...) mamy zamiar umacniać pozycję w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych, a także rozwijać komplementarne kategorie artykułów spożywczych. Nabycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa Tenczynek jest spójne z realizowaną strategią grupy Makarony Polskie polegającą na rozwoju produkcji i sprzedaży produktów opartych o naturalne surowce oraz na zwiększaniu udziału sprzedaży produktów markowych grupy w wolumenie sprzedaży. Transakcja sprzyja również poprawie rentowności działalności grupy" - poinformował cytowany w komunikacie Paweł Nowakowski, prezes Makaronów Polskich.

Spółka podała, że po realizacji transakcji planowana jest kontynuacja produkcji w należącej do grupy spółce Stoczek.

Makarony Polskie kupiły zorganizowaną część przedsiębiorstwa od Gardenau za 3,1 mln zł, przy czym Gardenau może otrzymać dodatkowo 1 mln zł, jeśli sprzedaż produktów pod marką Tenczynek od momentu zawarcia umowy do końca 2011 roku wyniesie co najmniej 9,3 mln zł.

Gardenau to producent soków owocowych, dżemów i przetworów warzywnych. Zakład produkcyjny zlokalizowany jest w Tenczynku pod Krakowem. W 2010 roku spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 14,8 mln zł i zakończyła rok wynikiem ujemnym.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Polskie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »