Makarony zwiększyły przychody
- Przychody ze sprzedaży grupy Makaronów Polskich w 2009 roku wzrosły rdr o 32 proc. wartościowo, do 117,3 mln zł, natomiast ilościowo sprzedaż wzrosła o 57 proc. - podała spółka w komunikacie prasowym. Spółka podtrzymuje, że w przyszłości może rozwijać się w tempie 20 proc. rocznie.
"Wynik sprzedaży osiągnięty w 2009 r. był zgodny z założonym, ambitnym planem. Posiadany potencjał umożliwia utrzymanie w przyszłości ponad 20 proc. dynamiki wzrostu organicznego oraz zwiększenie udziałów w rynku makaronów oraz dań gotowych i dżemów" - powiedział Paweł Nowakowski, prezes Makaronów Polskich, cytowany w komunikacie.
Na wzrost przychodów o 32 proc. rdr złożyły się: wzrost przychodów w segmencie makaronów o 55 proc., do 88,3 mln zł w 2009 roku (z 57,1 mln zł rok wcześniej) oraz spadek sprzedaży w segmencie dań gotowych, dżemów, konserw i innych produktów o 8 proc., do 29 mln zł (wobec 31,6 mln zł w 2008 roku).
Z kolei ilościowo w 2009 roku grupa sprzedała o 76 proc. więcej makaronu niż w 2008 roku oraz o 27 proc. mniej dań gotowych, dżemów i konserw.
Spółka informowała pod koniec ubiegłego roku, że w 2010 roku przychody grupy wzrosną o ok. 15-20 proc. Docelowo spółka zamierza zwiększyć rentowność netto z obecnych ok. 2 proc. do 4 proc., a w ciągu 3 lat zwiększyć przychody do około 300 mln zł, dzięki rozwojowi organicznemu i akwizycjom.
Spółka zapowiadała wcześniej, że w 2009 roku osiągnie rekordowe wyniki, wyższe niż w 2007 roku. W 2008 roku grupa Makaronów miała straty, m.in. z powodu wysokich cen surowców, umacniania się złotego w stosunku do euro i kosztów inwestycji.