Reklama

Makijaż Inglot w luksemburskich drogeriach Meng

Duży potencjał rynku w bogatym Luksemburgu dla jedynych tamtejszych drogerii, których udziałowcem jest polska Grupa Kerdos, został potwierdzony przez jednego z wiodących producentów o międzynarodowym zasięgu. Jednocześnie Grupa Kerdos kontynuuje wprowadzanie polskich marek do sklepów w Europie Zachodniej.

Grupa Kerdos, udziałowiec sieci Meng Drogerie w Luksemburgu, rozpoczyna współpracę z firmą Inglot. Do drogerii Meng swoje produkty dostarcza już około 25 partnerów z Polski, m.in. Verona, Estetica czy Cosmatrade.

Reklama

- Kolejne miesiące utwierdzają mnie w przekonaniu, że przejęcie Drogerii na zachodzie Europy było ogromnym sukcesem, a współpraca z polskimi dostawcami dobrym wyborem, dlatego też zdecydowaliśmy się na wprowadzenie kolejnego partnera z Polski - mówi Kamil Kliniewski, prezes Kerdos Group SA.

Obecnie w Luksemburgu działają 24 drogerie Meng, a w samej stolicy mieści się 5 sklepów. Meng Drogerie są jedynymi drogeriami w tym kraju. W pierwszym kwartale 2015 roku planowane jest otwarcie trzech nowych drogerii w Luxemburgu.

- To dopiero początek ekspansji Grupy Kerdos na tym perspektywicznym rynku - zapowiada Prezes Kliniewski.

INGLOT to polska firma, produkująca kosmetyki kolorowe, która pojawia się na wszystkich wydarzeniach branżowych na całym świecie. Aktywnie włącza się w międzynarodowe pokazy makijażu - The Makeup Show, IMATS, produkcje telewizyjne, Fashion Week w światowych stolicach mody.

- Inglot to firma z historią, dynamicznie rozwijająca się i podbijająca rynki na różnych kontynentach. dlatego idealnie pasuje do naszego konceptu biznesu, czyli szybkiego rozwoju - mówi Anna Wierzbicka, Dyrektor Generalna Dayli Polska.

Historia firmy Inglot sięga lat 80. XX wieku, a pierwszą kolorową kolekcję tworzyły lakiery do paznokci. W niedługim czasie pojawiły się cienie do powiek i pomadki do ust. Dzisiaj markę charakteryzuje olbrzymi wachlarz kolorów i różnorodność oferowanych produktów. Niezwykle popularny i ceniony jest unikalny Freedom System umożliwiający dowolne łączenie ulubionych kolorów cieni do powiek, pudrów, róży do policzków, pomadek, korektorów i produktów do brwi.Początkiem międzynarodowej ekspansji był rok 2006 i otwarcie pierwszego franczyzowego salonu w Montrealu w Kanadzie. W ciągu zaledwie kilku lat rozwój marki przybrał charakter lawinowy i dzisiaj dostępna jest na sześciu kontynentach. Nowe butiki pojawiają się przy głównych ulicach miast, w najważniejszych sieciach handlowych, jak Coin (Włochy), Woolworths (Afryka Pd.), V&D (Holandia), a od września 2011 roku również w amerykańskim Macy's. Teraz INGLOT to ok. 450 salonów w ponad 50 krajach na 6 kontynentach, a firma planuje dalszy intensywny rozwój.

Kerdos Group SA

Grupa kapitałowa skupiona na działalności handlowej - detalicznej i hurtowej - w szczególności w zakresie artykułów higieny osobistej i chemii gospodarczej. Należy do niej sieć drogerii Dayli (teraz 169 lokalizacji w Polsce). W lipcu 2014 r. Kerdos Group rozpoczął proces przejmowania jedynych drogerii w Luksemburgu (Meng Drogerie). W ramach ekspansji na rynki Europy Zachodniej spółka analizuje możliwe przejęcia sieci drogerii m.in. w Niemczech i we Włoszech. W grudniu 2014 r. nastąpiło podpisanie umowy warunkowej sprzedaży za 35 mln zł zakładu produkcyjnego - planowana finalizacja w 1Q2015 sprawi, iż wyłącznym zakresem działalności Kerdos Group będzie działalność handlowa.

Do listopada 2014 r. spółka działała pod firmą Hygienika SA. W 2004 r. zadebiutowała na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych, gdzie notowane są jej akcje. Obligacje notowane są na rynku Catalyst.

Opr. KM

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: drogeria

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »