Marvipol wprowadzi biznes motoryzacyjny na GPW w II poł. 2015 r.
Nowa strategia zakłada, że grupa Marvipol zostanie podzielona na dwa podmioty: deweloperski i motoryzacyjny. Segment spółek motoryzacyjnych, zostanie wprowadzony na GPW w drugim półroczu 2015 r. Do 2018 r. spółka zainwestuje w nim 60 mln zł. Znaczna część tych środków ma pochodzić z IPO.
- Na poziomie operacyjnym nie ma synergii między segmentem deweloperskim, motoryzacyjnym i myjni samochodowych. Występują one na poziomie właścicielskim. Dlatego zdecydowaliśmy o podzieleniu biznesu - powiedział na konferencji wiceprezes Paweł Szymański.
W strategii grupy Marvipol na lata 2014-2020 założono, że segment spółek motoryzacyjnych zostanie skoncentrowany w spółce M Automotive Holding. Akcjonariusze Marvipol SA w ramach procesu podziału i upublicznienia staną się akcjonariuszami tej spółki. Niewykluczone jest podwyższenie kapitału M Automotive Holding.
- Podtrzymujemy, że dzięki poszerzeniu gamy modeli samochodów Jaguar i Land Rover oraz rozwojowi sprzedaży samochodów używanych tych marek, chcemy zwiększyć wolumen ich sprzedaży do 2 tys. sztuk w 2016 r. Aby być w stanie sprzedawać więcej samochodów, musimy inwestować. To m.in. z tego powodu chcemy wprowadzić segment motoryzacyjny na GPW - podał Szymański.
Dodał, że planowane wydatki inwestycyjne na lata 2014-2018, związane z rozwojem tego segmentu, wyniosą do 60 mln zł.
- Chcielibyśmy, by znacząca część tych środków pochodziła z IPO - skomentował wiceprezes.
Inwestycje obejmą rozwój sieci sprzedaży oraz sieci dilerskiej, rozbudowę zdolności serwisowych, uruchomienie własnej blacharni, czy inwestycje w infrastrukturę IT.
Założenia finansowe dla segmentu motoryzacyjnego, zapisane w strategii, to marża operacyjna na poziomie co najmniej 8 proc. oraz dług netto nieprzekraczający poziomu 2xEBITDA.
Spółka zapowiada, że w przypadku spadku zadłużenia netto poniżej poziomu założonego w strategii oraz przy braku kapitałochłonnych inwestycji, zarząd może wydać pozytywną rekomendację odnośnie wypłaty dywidendy.
Szymański poinformował, że ze względu na brak synergii z pozostałymi segmentami, ograniczony potencjał wzrostu i brak charakteru strategicznego, z grupy ma zostać wyłączony segment myjni.
- Myślimy, że wycofamy się z tego segmentu w perspektywie 12-24 miesięcy. Nie spieszy się nam, bo nie tracimy na tym biznesie - dodał.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze