Maspex przejmuje kolejne kultowe marki. Stanie się liderem rynku wódki w Polsce

Maspex - największa polska prywatna firma w branży spożywczej oraz jedna z największych w Europie Środowo-Wschodniej, do obecnego portfolio 67 marek dołoży kolejne - Żubrówkę, Soplicę, Absolwent oraz Bols. Spółka podpisała warunkową umowę na kupno wszystkich polskich aktywów Roust Corporation CEDC International. Dzięki transakcji, powstanie największa polska grupa spożywcza o obrotach przekraczających 11 mld zł.

Grupa Maspex - właściciel m.in. marek Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz - podpisała warunkową umowę z Roust Corporation na zakup jej spółki zależnej (CEDC), która prowadzi całą działalność grupy Roust w Polsce. W wyniku planowanej transakcji Maspex stanie się liderem rynku wódki w Polsce i powiększy swoje portfolio o kolejne kultowe polskie marki - Żubrówkę, Soplicę, Absolwent oraz Bols.

Dzięki transakcji powstanie także największa polska grupa spożywcza o obrotach przekraczających 11 mld zł. To już 20. przejęcie firmy z Wadowic, w tym 9. w Polsce.

Reklama

W 2020 r. łączna wartość rynku napojów alkoholowych wynosiła ponad 39 mld zł, z czego sprzedaż wódki odpowiadała za 34 proc. rynku i miała wartość powyżej 13 mld zł. Warunkiem wejścia w życie umowy jest uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Długo czekaliśmy na taki projekt. Mocno wierzyliśmy, że kiedyś uda nam się zrealizować przejęcie, które w sposób skokowy zwiększy skalę naszego biznesu - podwoi nasze obroty. Wchodzimy w całkowicie nowy, ale bardzo interesujący segment rynku i poszerzamy nasze portfolio o kolejne kultowe polskie marki w tym Żubrówkę - legendarną polską wódkę, znaną na całym świecie. Ich bezdyskusyjna siła rynkowa - pozycja i znajomość oraz to, że będą skupione w jednych rękach to kolejne atrybuty transakcji.  To już nasza 20 akwizycja - piękne zwieńczenie 30 lat historii Maspeksu - mówi Krzysztof Pawiński, współwłaściciel i CEO Grupy Maspex cytowany w komunikacie.

CEDC to lider na rynku wódki z udziałem powyżej 47 proc. (ilościowo) i największy importer zagranicznych alkoholi w naszym kraju. "(CEDC - red.) posiada kultowe i historyczne portfolio wiodących marek wódki takich jak: Żubrówka (legendarna polska marka z blisko 500-letnią tradycją, wolumenowy nr 3 na globalnym rynku wódki, obecna na 86 rynkach), Soplica (światowy nr 8), Absolwent i Bols. Jest również dystrybutorem m.in. win Carlo Rossi, Barefoot i Gancia oraz alkoholi kolorowych: Grant’s, Glenfiddich i Tullamore Dew, Metaxa, Jȁgermeister, Cointreau, Campari, Aperol, czy Remy Martin" - podano w komunikacie.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Produkcja prowadzona jest w zakładach produkcyjnych w Obornikach i Białymstoku. W 2020 roku spółka uzyskała obrót ze sprzedaży na poziomie 5,7 mld zł. Niespełna 10 proc. sprzedaży jest realizowane na rynkach zagranicznych, a produkty spółki trafiają do prawie 100 krajów świata. Na bazie firmy CEDC, Maspex planuje zbudować kolejny, mocny obszar swojej działalności w oparciu o kompetencje pracowników tej spółki, nowoczesne zaplecze produkcyjne i wyjątkowe marki.

- Dzisiejsze CEDC jest wynikiem ciężkiej pracy przez ostatnie 7 lat i niezwykle udanej rewitalizacji biznesu CEDC. Przejmując firmę w 2013 roku startowaliśmy z pozycji nr 2 (22,7 proc. udziału ilościowego w rynku), aby do 2021 roku podwoić nasz udział (47 proc.) i osiągnąć pozycję niekwestionowanego lidera w Polsce. Po tych siedmiu latach, w których z sukcesem istotnie zwiększyliśmy wartość spółki, Roust Corporation zgodziła się przyjąć ofertę na sprzedaż CEDC inwestorowi strategicznemu, firmie Maspex - tłumaczy Roustam Tariko, główny akcjonariusz i prezes zarządu

Maspex posiada w swoim portfolio 67 marek i łącznie oferuje ponad 2300 propozycji towarowych, w tym także za granicą, w ponad 60 krajach na całym świecie. Produkty z portfolio Maspex powstają w 16 nowoczesnych zakładach produkcyjnych w Polsce i za granicą. Rocznie wytwarza się w nich 1,8 mld litrów soków, nektarów i napojów, ponad 240 tys. ton makaronów, wyrobów zbożowych i instant oraz niemal 150 tys. ton dżemów i przetworów. Maspex stawia na rozwój organiczny oraz akwizycje. Firma skupuje od polskich rolników corocznie 300 tysięcy ton owoców i warzyw oraz 130 tysięcy ton pszenicy. Przychody ze sprzedaży w 2020 roku wyniosły 5,22 mld zł.

W transakcji Maspeksowi doradzali kancelaria prawna Rymarz-Zdort oraz EY, który świadczył usługi finansowo-podatkowe. J.P. Morgan działał jako jedyny doradca finansowy Roust Corporation przy transakcji. Kancelaria Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom (UK) LLP działała jako radca prawny Roust Corporation.

INTERIA.PL/Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: wódka | maspex
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »