MEDIACAP SA: Notuje silny wzrost

MEDIACAP SA, polska niezależna spółka działająca w branży marketingu, data i IT, uzyskała w pierwszym kwartale 2016 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 11,9 mln PLN, co przełożyło się na EBITDA w wysokości 1,0 mln PLN i zysk netto w wysokości 0,5 mln PLN.

MEDIACAP SA, polska niezależna spółka działająca w branży marketingu, data i IT, uzyskała w pierwszym kwartale 2016 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 11,9 mln PLN, co przełożyło się na EBITDA w wysokości 1,0 mln PLN i zysk netto w wysokości 0,5 mln PLN.

Strategia MEDIACAP zakłada przede wszystkim coraz silniejszą integrację wewnątrz grupy, stąd zmiana segmentacji i wyłonienie nowego segmentu - Marketing, skupiającego usługi doradcze oraz zintegrowanie kompetencji analitycznych i IT w segmencie Data.

Jest to przypieczętowanie pełnego, operacyjnego zespojenia przejętej spółki The Digitals z Grupą. Zarząd MEDIACAP SA podtrzymuje plan dokonania jeszcze w roku 2016 kolejnej transakcji M&A. Grupa będzie też kontynuować strategię innowacji produktowych, dzięki którym coraz więcej usług i produktów wykorzystuje własne platformy technologiczne (m.in. platformy Opinie.pl, Plastream i NEX).

Reklama

Wolniejszy początek roku wynika głównie z przesunięć kwartalnych w segmencie Marketing, Zarząd spółki prognozuje utrzymanie wzrostu organicznego i poprawę rentowności w skali całego 2016 roku. W segmencie Data, przychody wzrosły o 24% r/r, do poziomu 4,9 mln PLN w 1Q 2016, a wynik EBITDA po raz pierwszy w historii był dodatni już w pierwszym kwartale roku. Co istotne, w toku integracji Grupy, segment Data został wzbogacony o zespół programistów spółki EDGE Technology. Mocny wynik osiągnięto natomiast m.in. dzięki uruchomieniu sprzedaży produktów BIG DATA oraz wdrożeniu platformy contentowej X-News dla TVN przez EDGE Technology (jedno z największych w Europie wdrożeń korzystających z chmury Microsoft Azure).

"Nowoczesne usługi BIG DATA i Cloud są obecnie w centrum naszej strategii rozwoju, co daje nadzieje na dalsze dynamiczne wzrosty i potencjalnie możliwość zagranicznej sprzedaży usług w przyszłości. Segment Marketing to z kolei Grupa S/F, w skład której wchodzą m.in. Scholz & Friends Warszawa, The Digitals i EMLAB. To w tym zespole powstawały pomysły na takie zapadające w pamięć kampanie jak: PLUS "Brawo JA", Tymbark "Z podwórka na stadion", Nationale-Nederlanden "Superbohaterowie też potrzebują ubezpieczenia" czy Wirtualna Polska "#DZIEJESIEWPOLSCE". W obu segmentach - Marketing i Data upraszczamy struktury kapitałowe, integrujemy ofertę rynkową i wykorzystujemy coraz więcej technologii, a intensywna współpraca z klientami wskazuje, że 2016 rok będzie kolejnym znakomitym rokiem pod względem wyników finansowych." - stwierdził Jacek Olechowski, prezes zarządu MEDIACAP SA.

MEDIACAP SA to polska niezależna grupa w branży Marketingu i Data. Podstawowe obszary działalności grupy to usługi strategicznego doradztwa i realizacji marketingowych atl, btl i digital (w ramach Scholz & Friends Warszawa, EMLAB , The Digitals i MCP Publica) oraz

usługi analityczne i IT w obszarze badań rynku, produktów BIG DATA i Cloud (w ramach IQS i EDGE Technology).

oprMZB

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »