Mieszko planuje dwucyfrowy wzrost
Producent słodyczy Mieszko chce osiągnąć w 2007 roku dwucyfrowy wzrost przychodów oraz znacznie poprawić wyniki w porównaniu do roku 2006. Spółka ocenia, że w ciągu 3-4 lat może osiągnąć 2-5 proc. rentowności netto.
- Wyniki w tym roku będą znacznie lepsze niż w 2006 roku, zarówno pod względem przychodów, jak i zysku. Myślę, że w tym roku osiągniemy dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów - powiedział prezes spółki Marek Moczulski po konferencji.
- W ciągu 3-4 lat powinniśmy osiągnąć rentowność netto na poziomie 2-5 proc. - dodał.
W I kwartale tego roku Mieszko uzyskał 52,4 mln zł przychodów ze sprzedaży, 1,8 mln zł zysku operacyjnego oraz 568 tys. zł zysku netto. W porównaniu z I kwartałem 2006 roku przychody wzrosły o 21 proc., zysk operacyjny o 35 proc., a zysk netto o ponad 317 proc.
Spółka osiągnęła wzrost przychodów pomimo wzrostu wydatków marketingowych o 1,6 mln zł w stosunku do I kwartału 2006.
Spółka planuje w tym roku kolejne kampanie promocyjne.
- Koszt kolejnych kampanii będzie istotny dla spółki, ale oczekujemy także istotnych korzyści - powiedział Moczulski.
Mieszko udzielił niedawno licencji na używanie znaku Zozole firmie Bacha, produkującej jogurty i desery mleczne. Prezes poinformował, że umowa została zawarta bezterminowo. W ramach umowy, Bacha rozpoczęła produkcję jogurtów dla dzieci pod marką Zozole.
Spółka zapowiada wchodzenie z marką Zozole w kolejne kategorie spożywcze.
- Już rozmawiamy na ten temat i w przyszłym roku wejdziemy w kolejną nową kategorię spożywczą - powiedział Moczulski.
Zdaniem prezesa spółki, Mieszko ma obecnie niecałe 2 proc. udziały w całym rynku słodyczy, natomiast w pralinach udział ten wynosi 6 proc., a w karmelkach 5 proc.
Na początku kwietnia łotewska spółka Alta Capital Partners (ACP) poinformowała, że kupi Central European Confectionary Holding (CECH), właściciela 66,18 proc. akcji Mieszka. ACP nie planuje wycofać Mieszka z GPW.
ACP musi uzyskać zgodę na tę transakcję od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
W 2006 roku Mieszko osiągnął roku 2,3 mln zł zysku netto, podczas gdy rok wcześniej 1,5 mln zł. Zysk operacyjny w całym 2006 roku wzrósł do 8,8 mln zł, z 7,6 mln zł w 2005 roku, a sprzedaż wzrosła do 194,6 mln zł, ze 180,3 mln zł osiągniętych w 2005 roku.