Millennium DM podniósł cenę docelową Banku Handlowego

Analitycy Millennium DM podwyższyli cenę docelową Banku Handlowego do 85,4 zł z 83,6 zł, podtrzymując jednocześnie neutralne zalecenie dla spółki.

Analitycy Millennium DM podwyższyli cenę docelową Banku Handlowego do 85,4 zł z 83,6 zł, podtrzymując jednocześnie neutralne zalecenie dla spółki.

Raport przygotowano przy cenie 93,9 zł za akcję spółki. W poniedziałek o godzinie 15.00 akcje banku kosztowały 90,85 zł.

Analitycy zwrócili uwagę na dobre wyniki banku za III kwartał, m.in. za sprawą sprzedaży sporej części portfela papierów dłużnych w warunkach silnego wzrostu ich ceny.

"Wyniki Banku Handlowego w III kwartale ukształtowały się na poziomie znacznie powyżej oczekiwań i należy je ocenić jako dobre. Dobry rezultat to skutek sprzedaży sporej części portfela obligacji (co było spodziewane) oraz spadku poziomu kosztów po przeprowadzonej na początku roku restrukturyzacji wydatków. Przy braku aktywnej walki o depozyty w segmencie detalicznym marża odsetkowa BH utrzymuje się na stosunkowo wysokim poziomie" - napisali w raporcie.

Reklama

"Choć uważamy, że w okresie słabszej koniunktury gospodarczej bank powinien być notowany z niewielką premią w stosunku do najbliższych konkurentów, czyli ING BSK i BRE Banku (skutek niższej ekspozycji na kredyty dla przedsiębiorstw w stosunku do całości aktywów), to obecna premia jest naszym zdaniem już wystarczająca. Niewykluczone kolejne zalecenia nadzoru w sprawie dywidendy ograniczają także ewentualny wpływ tego czynnika na wycenę" - dodali.

Analitycy Millennium DM prognozują dla Banku Handlowego na 2012 rok 2.732 mln zł przychodów, 1.257 mln zł zysku operacyjnego i 936 mln zł zysku netto. Oczekują w tym okresie 1.505 mln zł wyniku odsetkowego banku i 606 mln zł wyniku z tytułu prowizji.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: bańki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »