Miraculum liczy na swoje marki
Miraculum podsumowuje 2015 rok. To właśnie ubiegłe miesiące obrazują nasilający się powrót do dawnych wolumenów przychodów oraz efekty działań, nakierowanych na poprawę struktury sprzedaży i zmniejszenie wartości zadłużenia finansowego.
Zdaniem prezes zarządu Moniki Nowakowskiej, były to dwa główne zadania jakie spółka postawiła sobie na 2015 rok. W rezultacie szacuje zamknięcie IV kwartału z poziomem sprzedaży o 42% wyższym niż w porównawczym okresie 2014 roku, i marżą na sprzedaży brutto w kwocie 3 mln zł.
Warszawa, 2 lutego 2016 r.
Po pozytywnie zakończonym procesie przekształceń i przejęciu kluczowego pakietu akcji przez Monikę Nowakowską w 2015 roku Miraculum pokazuje pierwsze efekty poprawy sprzedaży.
Po IV kwartale szacunkowy wynik na poziomie sprzedaży przekroczy 30 mln zł (z całkowitym wyłączeniem przychodów na sprzedaży związanej z marką Brutal).
Obecnie spółka jest w trendzie faktycznej poprawy wyników finansowych i sprzedażowych, bez zwiększania zadłużenia. - Po zamianie finansowania dłużnego z krótkoterminowego na długoterminowe, koncentrowaliśmy się na wzroście wolumenów sprzedażowych oraz poprawie marży brutto. Mamy jeszcze wiele ambitnych celów do zrealizowania, a plany na 2016 rok to przede wszystkim budowa trwałej rentowności - mówi Monika Nowakowska.
Miraculum szacuje podwojenie wyników
IV kwartał to dla Miraculum czas zbierania wyników z działań podjętych we wcześniejszym okresach. Spółka szacuje uzyskanie wyniku ze sprzedaży produktów w wysokości ok 7,66 mln zł. To wzrost aż o 42% w porównaniu do wyników za analogiczny okres 2014 roku, przy wyłączeniu jednorazowej transakcji sprzedaży marki "Brutal" i pozycji dotyczących sprzedaży asortymentu marki Brutal. Drogerie, to priorytet dla Miraculum w zakresie dostarczania swojego asortymentu. To właśnie te kanały dystrybucji oraz asortyment skierowany do tego kanału dystrybucji umożliwiają uzyskiwanie większych przychodów i gwarantują wyższe marże (porównując do produktów dostarczanych do supermarketów, hipermarketów i kiosków ).
Trzymając się założonego celu, Miraculum szacuje uzyskanie za IV kwartał 2015 ponad 3 mln zł marży brutto na sprzedaży, co daje wzrost o ok 63% względem analogicznego okresu w 2014 roku. Oznacza to wzrost marży brutto na sprzedaży rok do roku o 5 punktów procentowych. Do zwiększenia wyników sprzedaży przyczynia się wiele czynników, ale przy ograniczonym dostępie do kapitału znaczenia nabiera rozpoznawalność marek, presja popytowa w niektórych kanałach dystrybucji, oraz odbudowanie relacji handlowych.
Cel: rozbudowa asortymentu
Miraculum nie planuje w najbliższym czasie przeprowadzać transakcji sprzedaży kolejnych marek. Obecnie skupia się na rozbudowaniu portfolio o nowe kategorie i umacnianiu marek na rynku polskim, oraz zagranicą (jest w trakcie uruchamiania spółki-córki w Rosji).
Spółka wdrożyła już dużą liczbę nowych produktów z kategorii make-up oraz powróciła do oferty zestawów upominkowych (np. świątecznych), które cieszyły się dużym zainteresowaniem, szczególnie w marce Pani Walewska.
Właśnie paletę tego klasycznego brandu, Miraculum planuje rozszerzyć o nowe kategorie. Od 2016 roku będą pojawiać się szampony do włosów, mydła w płynie, a także planowane jest rozwinięcie kategorii pielęgnacji twarzy dla cery dojrzałej. - W 2015 wprowadziliśmy nową serię kremów
Pani Walewska- Gold Collection +60, +70, +80, gdzie ta najstarsza grupa wiekowa cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, a wartość sprzedaży Pani Walewskiej w 2015 roku pomimo ciągłych problemów z dostępnością był rekordowy - mówi Monika Nowakowska. Miraculum wie, że konsekwentny rozwój i dostęp do produktów, przekłada się na uzyskiwane zyski. - W tej chwili przygotowujemy nową strategię dla marek
Być Może i Chopin, Wars Zero oraz Sensitive, a także pracujemy nad wprowadzeniem nowych kategorii produktowych w ramach pozostałych marek jakie posiadamy w portolio - mówi Monika Nowakowska.
Tak dobry wynik IV kwartału to przede wszystkim poprawa dostępności asortymentowej, wdrożenia dużej liczby nowych produktów w kategorii make-up oraz powrotu do oferty zestawów świątecznych, gdzie szczególne znaczenia ma marka Pani Walewska.
Sprzedaż asortymentu pod tym brandem w IV kwartale 2015 była dwukrotnie wyższa w stosunku do analogicznego okresu w roku 2014. Poprawa marży na sprzedaży wynika z zaplanowanej zmiany struktury przychodów. Od 2016 roku Spółka stawia przede wszystkim na rozwój kategorii i produktów sprzedawanych w drogeriach.
opr.MZB