MNI przewróci rynek komórek

W czwartym kwartale tego roku notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie spółka MNI zaoferuje klientom usługi telefonii komórkowej, dzięki wykorzystaniu sieci PTK Centertel.

Kilka dni temu MNI Telecom podpisała w tej sprawie odpowiednie porozumienie. W 2008 r. spółka chce pozyskać 70 tysięcy klientów. Planuje, że do 2010 r. zdobędzie ich 250 - 300 tysięcy. Rozpoczęcie przez MNI działalności jako wirtualny operator sieci mobilnych (MVNO) jest, według Piotra Koeniga, prezesa spółki, kolejnym krokiem w budowie nowoczesnej grupy medialno-telekomunikacyjnej. Celem strategicznym spółki jest natomiast stworzenie najbardziej rentownego operatora mobilnego na rynku.

Jak twierdzi Piotr Koenig, będzie to możliwe dzięki skierowaniu atrakcyjnej oferty do abonentów telefonii stacjonarnej oraz użytkowników usług multimedialnych typu premium. Uruchomienie projektu związane będzie z niewielkimi nakładami finansowymi. Realizowany on bowiem będzie na bazie istniejącej infrastruktury technicznej (sieć Centertel), a wydatki na promocję i reklamę tak oferowanych usług, nie muszą być, zdaniem zarządu spółki, duże. Do końca 2007 r. MNI zamierza wydać na projekt 10 mln zł. Uruchomienie usług w modelu MVNO ułatwia MNI realizowana od kilku lat strategia. Z myślą o tym projekcie firma zainwestowała w spółki zajmujące się produkcją gier i innych gadżetów do telefonów komórkowych. MNI zamierza także współpracować z sieciami handlowymi, portalami internetowymi i firmami medialnymi. Chce również stworzyć ofertę komórkową dla 55 tysięcy własnych abonentów usług telefonii stacjonarnej, których obsługuje w rejonie łomżyńskim. Aktywność Grupy MNI przekłada się na korzystne wyniki ekonomiczne. Zrealizowała ona z nadwyżką założone na 2006 r. prognozy finansowe. Narastający wynik sprzedaży grupy za cztery kwartały 2006 r. wyniósł 162,24 mln zł, a wynik EBITDA - 40,21 mln zł.

Reklama

Zarząd podtrzymuje prognozę skonsolidowanego wyniku finansowego grupy na 2007 i 2008 rok, która zakłada wzrost wartości sprzedaży usług do 180 mln zł w 2007 r. i 225 mln zł w 2008 r. oraz osiągnięcie w tym roku EBITDA na poziomie 50 mln zł i 60 mln zł w 2008 r. Strategia rozwoju MNI S.A. zakłada budowę silnej grupy medialnej przede wszystkim poprzez poszerzanie oferty zaawansowanych usług multimedialnych oraz przejęcia firm obecnych już w branży. Jednym z elementów tej strategii jest także wejście na rynek jako wirtualny operator komórkowy, co niebawem stanie się faktem.

Grażyna Garlińska

Nowe Życie Gospodarcze
Dowiedz się więcej na temat: komorka | PTK Centertel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »