MojeID - zdalna weryfikacja klientów LOTTO
MojeID - to usługa wprowadzona przez Totalizator Sportowy. Umożliwia ona weryfikację danych bez konieczności przesyłania skanu dowodu osobistego. Jak poinformował Olgierd Cieślik, prezes TS, w sierpniu za pomocą mojeID zweryfikowało się 87 proc. klientów lotto.pl.
MojeID to usługa, która umożliwia zdalne uwierzytelnienie danych, w tym weryfikację wieku, przy wykorzystaniu bankowości elektronicznej. Produkt powstał dzięki współpracy Totalizatora z Krajową Izbą Rozliczeniową. Jak poinformował Piotr Alicki, prezes zarządu KIR, weryfikacja tożsamości gracza następuje w bezpiecznym środowisku bankowym. - Bank nie dostaje informacji na temat tego, z jakich usług cyfrowych jego klient korzysta. Z kolei administrator portalu nie otrzymuje loginu i hasła na rachunek swojego użytkownika - wyjaśniał Alicki.
Z systemu mojeID mogą obecnie korzystać klienci ING, Pekao i PKO BP. Wkrótce dołączyć dołączyć mają kolejne banki. - Chodzi o duże banki. Rozmowy dobiegają końca - powiedział Interii prezes KIR. Zwrócił uwagę, że z systemu korzysta coraz więcej banków spółdzielczych, między innymi z grupy BPS i SGB. - Pandemia zmobilizowała banki spółdzielcze do działania. To bardzo dynamiczna grupa, która chętnie wprowadza weryfikację online - informował Piotr Alicki.
Pandemia doprowadziła też do zmiany zwyczajów przez część grających. Jak poinformował Interię Olgierd Cieślik, najwięcej graczy przeszło z tradycyjnej formy gry na online w kwietniu i w maju. - Przypuszczamy, że wielu z nich powróciła jednak do kolektur. Może ze względu na popularne wśród grających zdrapki - mówił prezes TS.
Tylko w sierpniu Totalizator Sportowy pozyskał 12 tys. nowych klientów online. Ponad 10 tys. przy rejestracji skorzystało z mojeID. Usługa nie ogranicza się do gier TS - lotto.pl, Szybkie 600 i totalcasino.pl. Dzięki niej można potwierdzić tożsamość online np. w urzędzie, firmie ubezpieczeniowej, ośrodku zdrowia czy u dostawcy energii.
ew