Monnari w ślady LPP
Najpierw niepubliczna emisja, później oferta publiczna i giełdowy debiut ? to scenariusz działań firmy Monnari na najbliższe miesiące.
Kolejny dystrybutor odzieży szykuje się do podboju giełdy. Po LPP, Redanie i Artmanie takie plany ma Monnari Trade. Całą operację ma przeprowadzić Internetowy Dom Maklerski (IDM), który sam w zeszłym miesiącu debiutował na giełdzie.
Zaczną niepublicznie
Pierwsza emisja ma być sfinalizowana jeszcze w sierpniu. Najpierw chcemy przeprowadzić niepubliczną ofertę akcji Monnari. Emisja będzie opiewała na 4 mln zł i wszystko wskazuje na to, że przeprowadzimy ją jeszcze w sierpniu. Ta oferta będzie kierowana do klientów naszego biura - mówi Grzegorz Leszczyński, prezes IDM. Na publiczną ofertę łódzkiej spółki sprzedającej chińską odzież dla kobiet trzeba będzie poczekać do przyszłego roku. Wejście na giełdę planujemy na przełomie czerwca i lipca - zapowiada Marek Banasiak, prezes Monnari.
Ale już teraz apetyt jest spory
Potencjał Monnari wskazuje, że może to być drugie LPP - dodaje szef IDM. Na razie nie jest znana wartość emisji publicznej. Pewne jest natomiast, że będzie sporo wyższa od tej przygotowywanej na sierpień, bo spółka potrzebuje środków na rozwój.
Idą w salony
W planach mamy tworzenie kolejnych salonów w kraju oraz na terenie całej Europy - mówi prezes Monnari Trade. Już teraz spółka rozwija się dość dynamiczne. Z roku na rok jej przychody rosną o blisko 100 proc., a rentowność sprzedaży netto waha się na poziomie 10 proc. W tym roku przychody Monnari Trade mogą wynieść 50 mln zł. Do końca roku spółka chce dysponować około 50 salonami. Obecnie liczba sklepów firmowych i patronackich zbliża się do 40 placówek. Właścicielami odzieżowej spółki założonej w 1998 r. są trzy osoby. Połowa udziałów znajduje się w rękach Mirosława Misztala, a 25-proc. pakietami dysponują Agata Banasiak oraz Jakub Banasiak.
Magda Laskowska, MZ
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć się o rynku pierwotnym, znajdziecie tutaj