Multimedia Polska przejmuje sieci
Multimedia Polska kupiła dwie sieci telewizji kablowej oraz jedną sieć internetową w Szczecinie za 10 mln zł, co pozwoli jej podwoić liczbę klientów w tym mieście - poinformowała spółka w czwartkowym komunikacie.
Przed przejęciami Multimedia Polska, która może wkrótce trafić na GPW, świadczyła usługi w Szczecinie dla 10 tys. klientów telewizji kablowej, 3,8 tys. klientów szerokopasmowego dostępu do internetu i ponad 7 tys. klientów telefonicznych.
Multimedia Polska powstała na początku lat 90-tych i rozwija się poprzez wzrost organiczny oraz serię przejęć sieci innych operatorów.
W ciągu ostatnich 3 lat łączna wartość inwestycji grupy, w tym nakładów na modernizację sieci, przekroczyła 400 mln zł.
Na 30 czerwca 2006 roku w zasięgu sieci telewizji kablowej Multimedia Polska znajdowało się 667 tys. gospodarstw domowych. Spółki z grupy świadczyły usługi telewizji kablowej i cyfrowej telewizji IPTV na rzecz 457 tys. klientów, usługi szerokopasmowego dostępu do internetu dla 117 tys. klientów oraz usługi telefoniczne dla tys. klientów. Strategia spółki zakłada oferowanie usług pakietowych zawierających jednocześnie telefon, internet i telewizję kablową.
Według nieaudytowanych danych finansowych w I półroczu 2006 roku przychody Multimedia Polska wyniosły 186 mln zł, a EBITDA 89 mln zł. Marża EBITDA grupy ukształtowała się na poziomie 48 proc., w porównaniu z 45 proc. osiągniętymi w analogicznym okresie roku poprzedniego.