Multimedia zwołają WZA

Multimedia Polska mogą zwołać w II kwartale tego roku dwa WZA. Pierwsze zdecyduje o przeznaczeniu zysku za 2010 r. w wysokości ok. 80 mln zł na skup akcji. Drugie miałoby następnie umorzyć wszystkie skupione akcje - powiedział dziennikarzom prezes spółki, Andrzej Rogowski.

Multimedia Polska mogą zwołać w II kwartale tego roku dwa WZA. Pierwsze zdecyduje o przeznaczeniu zysku za 2010 r. w wysokości ok. 80 mln zł na skup akcji. Drugie miałoby następnie umorzyć wszystkie skupione akcje - powiedział dziennikarzom prezes spółki, Andrzej Rogowski.

Wszystko na to wskazuje, że w najbliższym czasie zwołam walne, które skutecznie umorzy wszystkie skupione i planowane do skupu akcje. Najpierw zaproponuję zwołanie walnego o zgodę na przepisanie całości zysku netto na kapitał zapasowy. Przewiduję, że jedno i drugie walne może odbyć się w II kwartale - powiedział Rogowski.

WZA miałoby wyrazić zgodę na przeznaczenie na skup akcji ok. 80 mln zł zeszłorocznego zysku netto.

Na początku marca WZA Multimedia Polska kolejny raz nie uchwaliło umorzenia ponad 25 proc. akcji. Miało ono wówczas podjąć uchwałę w sprawie obniżenia kapitału zakładowego spółki ze 153.189.683 zł do 114.851.747 zł, o 38.337.936 zł, w drodze umorzenia 38.337.936 akcji własnych.

Reklama

Walne zgromadzenie Multimedia Polska w sprawie umorzenia ponad 25 proc. akcji własnych początkowo miało odbyć się 20 grudnia 2010 roku, ale wówczas podjęło ono uchwałę o przerwie w obradach do 19 stycznia. Na wznowionym 19 stycznia walnym akcjonariusze odrzucili uchwałę o umorzeniu akcji, a zarząd ponownie zaproponował rozpatrywanie uchwał o umorzeniu akcji na walnym 7 marca.

Multimedia Polska na skutek przeprowadzenia dwóch wezwań do zapisywania się na sprzedaż własnych akcji posiada w kapitale zakładowym 38.337.936 akcji, które stanowią nieco ponad 25 proc. kapitału.

- Multimedia Polska, które uruchomiły właśnie serwis internetowy z wypożyczalnią filmów i kanałami telewizyjnymi, liczą, że za 3-4 lata z tej usługi pochodzić będzie kilka procent całości przychodów grupy - powiedział na konferencji prasowej prezes spółki, Andrzej Rogowski. Wydatki na uruchomienie serwisu powinny się zwrócić za 4-5 lat.

Jeśli chodzi o przychody, to dziś ten element nie jest uwzględniany w budżecie, ale liczymy na to, że w ciągu 3-4 lat to będzie z pewnością kilka procent przychodów. Inwestycja nie jest zbilansowana i nie chcielibyśmy dziś mówić o kosztach, ale zakładamy, że całkowity okres zwrotu powinien nastąpić, przy ostrożnych rachubach (...) za 4-5 lat - powiedział Rogowski.

- mmTV.pl to element naszej strategii, który już w krótkim czasie powinien zapewnić dodatkowe źródło przychodów i zwiększyć lojalność naszych klientów (...) uruchamiając mmTV.pl wykorzystujemy efekt skali oraz nasze doświadczenie zdobyte przy wprowadzaniu usługi VoD dla klientów telewizji cyfrowej. Z usług internetowych za pośrednictwem naszej sieci korzysta już blisko 400 tys. internautów. Są oni dla nas pierwszymi potencjalnymi użytkownikami mmTV.pl - powiedział też prezes.

Multimedia Polska uruchomiły serwis internetowy, w którym dostępna będzie dla wszystkich usługa wideo na żądanie (VoD), a dla abonentów telewizji cyfrowej Multimedia Polska dostępne będzie początkowo 10 kanałów telewizyjnych. VoD w serwisie internetowym daje dostęp na razie do ok. 500 filmów, a za około dwa miesiące w katalogu wypożyczalni znajdzie się ponad 1000 filmów.

W przyszłości dodatkowym źródłem przychodów dla spółki z uruchomionego serwisu, oprócz przychodów z wypożyczania filmów, będą też wpływy z reklam. Przychody ze sprzedaży grupy Multimedia Polska w 2010 roku wzrosły o 8 proc. do 567,2 mln zł, skorygowana EBITDA o 13 proc. do 300,8 mln zł, a zysk netto o 29 proc. do 82,6 mln zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Multimedia Polska
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »