Na giełdzie debiut spółki Pronox Technology
Na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych zadebiutowała w poniedziałek spółka Pronox Technology. Prawa do akcji wzrosły na otwarciu w pierwszym dniu notowań o 9,5 proc. i kosztowały 21,90 zł.
Cena emisyjna jednej akcji producenta i dystrybutora sprzętu elektronicznego wynosiła 20 zł.
Debiut Pronox Technology jest 19. w tym roku, a spółka jest 299. spółką giełdową.
Firma sprzedała 1,05 mln akcji serii E inwestorom instytucjonalnym, zaś indywidualnym - 300 tys. walorów. Zarządzający spółką i wybrani partnerzy handlowi kupili 150 tys. akcji.
W transzy inwestorów indywidualnych zapisy złożyło 859 osób, a w transzy instytucjonalnej - 21 podmiotów. Stopa redukcji w transzy inwestorów indywidualnych wyniosła 93,17 proc.
W ramach oferty publicznej, Pronox Technology pozyskał 30 mln zł, które przeznaczy na budowę centrum produkcyjno - logistycznego w Dąbrowie Górniczej oraz rozwój sprzedaży produktów oferowanych pod marką własną Easy Touch.
- Giełdowy debiut to przełomowy krok w rozwoju spółki. Jesteśmy dumni, że miesiące prac i przygotowań zostały uwieńczone sukcesem. Pozyskaliśmy zaufanie nowych inwestorów i będziemy dokładać starań, aby nie zawieść ich oczekiwań względem spółki. Już na początku roku rozpoczęliśmy realizację naszej największej inwestycji - centrum produkcyjno-logistycznego i jesteśmy przekonani, że podjęte przez nas działania wkrótce zaczną przynosić rezultaty. Duże zainteresowanie naszymi akcjami i udany debiut są dla nas potwierdzeniem słuszności naszych zamierzeń i przyjętej strategii rozwoju - powiedział Artur Mrozik, prezes Pronox Technology.
Według prognoz Secus Asset Management, przychody ze sprzedaży Pronox Technology osiągnęły w 2006 r. poziom 465,3 mln zł, a zysk netto wyniósł 6,3 mln zł. Analitycy tego domu maklerskiego szacują, że w kolejnych latach przychody ze sprzedaży Pronox Technology będą przyrastały o kilkadziesiąt milionów złotych każdego roku, sięgając w 2008 r. 640 mln zł, przy 12,9 mln zł zysku. Informacje o firmach:
Spółka jest producentem i dystrybutorem elektroniki użytkowej. Działa obecnie w czterech podstawowych obszarach:
produkcji i sprzedaży sprzętu elektronicznego pod własnymi markami na terenie Azji i Europy
montażu sprzętu elektronicznego (m.in. telewizorów LCD, odtwarzaczy DVD)
kompleksowych i zintegrowanych usług serwisowych oraz logistycznych
dystrybucji elektroniki użytkowej.