Reklama

Netflix traci abonentów. Drastyczna przecena akcji

Notowania akcji Netfliksa runęły o blisko 40 proc. po tym jak spółka podała wczoraj po sesji, że w pierwszym kwartale 2022 r. - po raz pierwszy od ponad 10 lat - utraciła 200 tys. ​subskrybentów netto. To efekt m.in. zawieszenia usług w Rosji po jej inwazji na Ukrainę. Jeszcze większego spadku serwis streamingowy spodziewa się w drugim kwartale i podkreśla, że aż 100 milionów gospodarstw domowych dzieli się hasłami dostępu.

Netflix, przy okazji ogłoszenia wyników, podał, że liczba subskrypcji zmniejszyła się w pierwszym kwartale o 200 tys., a analitycy liczyli na wzrost o 2,73 mln. Zresztą sama spółka spodziewała się, że pozyska w pierwszym kwartale 2,5 mln nowych abonentów netto.

Efekt? Nawet 25-proc. spadek notowań akcji giganta w handlu posesyjnym, a w środę na otwarciu aż 30-proc. spadek.

Elon Musk szydzi z Netfliksa

Netflix stracił 700 tys. abonentów w Rosji

Netflix podał, że zawieszenie świadczenia usług w Rosji spowodowało spadek liczby subskrypcji o 700 tys. Wyłączając ten efekt, spółce przybyłoby netto 500 tys. nowych klientów.

Reklama

Serwis, który ma obecnie ma 221,6 mln klientów ostatni raz raportował ich utratę w październiku 2011 r., a w drugim kwartale spodziewa się straty 2 mln osób płacących za jego usługi. Analitycy oczekiwali, że liczba klientów Netfliksa sięgnie w drugim kwartale 227 mln.

Przychody Netfliksa w pierwszym kwartale zwiększyły się  o 10 proc. do 7,87 mld dol. wobec prognozowanych 7,93 mld dol. Zysk netto na akcję wyniósł 3,53 dol. (analitycy liczyli na 2,89 dol.).

100 mln gospodarstw domowych dzieli się hasłami do konta Netflix

W opinii przedstawicieli spółki, za stagnację w liczbie abonentów, oprócz wojny w Ukrainie i sankcji nałożonych na Rosję, odpowiada też rosnąca konkurencja tradycyjnych firm rozrywkowych, które wprowadziły ostatnio usługi streamingowe, a także dzielenie się hasłem przez większą liczbę abonentów.

Firma ma 222 mln płacących abonentów, ale szacuje, że dodatkowo 100 mln gospodarstw domowych korzysta ze współdzielenia hasłem dostępu, z czym spółka próbuje od dłuższego czasu walczyć.

Czytaj więcej: 


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »