Netflix traci abonentów. Drastyczna przecena akcji
Notowania akcji Netfliksa runęły o blisko 40 proc. po tym jak spółka podała wczoraj po sesji, że w pierwszym kwartale 2022 r. - po raz pierwszy od ponad 10 lat - utraciła 200 tys. subskrybentów netto. To efekt m.in. zawieszenia usług w Rosji po jej inwazji na Ukrainę. Jeszcze większego spadku serwis streamingowy spodziewa się w drugim kwartale i podkreśla, że aż 100 milionów gospodarstw domowych dzieli się hasłami dostępu.
Netflix, przy okazji ogłoszenia wyników, podał, że liczba subskrypcji zmniejszyła się w pierwszym kwartale o 200 tys., a analitycy liczyli na wzrost o 2,73 mln. Zresztą sama spółka spodziewała się, że pozyska w pierwszym kwartale 2,5 mln nowych abonentów netto.
Efekt? Nawet 25-proc. spadek notowań akcji giganta w handlu posesyjnym, a w środę na otwarciu aż 30-proc. spadek.