Reklama

NEUCA poprawia wyniki i zwiększa dywidendę

W 2015 r. spółka osiągnęła 102,3 mln zł zysku netto bez zdarzeń jednorazowych, tj. o 19 proc. więcej niż przed rokiem. Razem ze zdarzeniami jednorazowymi Grupa zarobiła 101,5 mln zł, czyli o 9 proc. więcej niż w 2014 r.

- NEUCA wypełniła w 102 proc. prognozę finansową zakładającą zysk netto w 2015 r. na poziomie 100 mln zł bez zdarzeń jednorazowych.

- Poprawiające się wyniki wpływają na większą dywidendę. Z zysku za ub. rok zarząd rekomenduje wypłatę 5 zł za akcję, czyli o 15,5 proc. więcej niż przed rokiem, a wartość dywidendy przekroczy 22 mln zł. Dodatkowo NEUCA prowadzi skup akcji własnych, na który może wydać do 46,35 mln zł.

- W 2015 r. NEUCA przeprowadziła szereg inwestycji w biznesy oferujące usługi dla pacjenta. Grupa kontynuowała budowę sieci przychodni lekarskich. Obecnie ma już 31 placówek, na które wydała ponad 47 mln zł. Spółka w 2015 r. kupiła również trzy firmy działające na rynku badań klinicznych: Clinport, BioScience i Medica Pro Familia. W skład Grupy w ubiegłym roku weszła też spółka Diabdis, prowadząca projekt telemedyczny.

Reklama

- Grupa NEUCA planuje w 2016 r. zwiększenie wyniku netto bez zdarzeń jednorazowych o ponad 7 proc. do 110 mln zł. Ważnym fundamentem poprawy wyniku będą rosnące zyski ze sprzedaży produktów własnych oraz rozwój biznesów zorientowanych na pacjenta.

NEUCA poprawiła wyniki dzięki kilku czynnikom. Jednym z nich była znacząca dynamika wzrostu rynku hurtu aptecznego, który zwiększył się w całym ubiegłym roku o 5,1 proc. do 26,53 mld zł. W tym samym okresie przychody grupy wzrosły o 6 proc. do 6,95 mld zł przy udziale rynkowym 29,4 proc. w czwartym kwartale 2015 r. Istotną rolę w zwiększeniu zysku grupy miały również efekty korzyści z integracji z ACP Pharma.

Ważnym czynnikiem wpływającym na pozytywną dynamikę wyniku netto jest też rosnący segment produktów własnych. W tym obszarze grupa zarobiła 16,5 mln zł zysku netto w 2015 r. czyli o 67 proc. więcej niż w 2014 r. Przychody ze sprzedaży produktów własnych do aptek wyniosły 85,3 mln zł w całym roku, co oznacza wzrost o 43 proc. w porównaniu do 2014 r. Na koniec grudnia ubiegłego roku w portfolio spółki znajdowało się 455 produktów własnych marki Apteo, Cera+ oraz Genoptim.

Spółka aktywnie pracowała również nad inwestycjami w segmencie usług dla pacjenta. W skład sieci przychodni lekarskich działających pod marką Świat Zdrowia wchodzi już 31 placówek oferujących podstawową opiekę medyczną. Przejęcia przychodni, firm zajmujących się badaniami klinicznymi oraz spółki telemedycznej są elementem wdrożenia strategii pacjenckiej. Wszystkie działania Grupy w tym obszarze mają ułatwić dostęp do ochrony zdrowia w celu poprawy jakości życia i poczucia bezpieczeństwa pacjentów.

- W ubiegłym roku pokazaliśmy, że sprzedaż produktów własnych jest już jednym z istotnych obszarów działalności. Zyski ze sprzedaży własnych farmaceutyków i kosmetyków osiągnęły już ponad 15 proc. wyniku netto całej spółki. Dużo uwagi poświęciliśmy nowym obszarom działalności dedykowanym pacjentowi. Liczymy, że również ten segment w przyszłości będzie miał znaczący udział w zyskach grupy. Jednak najbardziej koncentrujemy się na naszej podstawowej działalności, czyli hurtowej sprzedaży leków. Poprawiliśmy w tym zakresie efektywność kosztową i osiągnęliśmy wysokie noty w zakresie oceny satysfakcji klienta - mówi Piotr Sucharski, prezes NEUCA.

Opr. MD

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »